Potężne pięciolitrowe V8, 421 KM i długa, masywna maska zwieńczona na końcu emblematem dzikiego konia. Tak, dzisiaj do pomiarów staje legenda amerykańskiej motoryzacji: Ford Mustang GT.
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT
- Ford Mustang GT 2015
Ogromny i mocny silnik generuje 421 KM oraz 530 Nm, które przenoszone są tylko i wyłącznie na tylną oś. Do wyboru mamy dwie skrzynie: manualną lub automatyczną, obie o 6-ciu przełożeniach. Do testu dostaliśmy odmianę z automatem, która w porównaniu do ręcznej przekładni nie posiada między innymi procedury startu. To nie przeszkadza aby, wedle producenta, osiągnąć pierwszą setkę w czasie 4.8 sekund. Ford Mustang GT posiada kilka trybów jazdy takich jak: Normal, Sport +, Track oraz Snow/Wet. Już w podstawowym ustawieniu Normal, urządzenie pomiarowe pokazało świetne 5.6 sekundy. Zmiana na Sport + zaowocowała czasem 5,3 sekund. Ustawienie Track, które dezaktywuje między innymi kontrolę trakcji spowodowało osiągniecie 5 sekund. Lepszego czasu nie udało się uzyskać ze względu na mocno zużyte opony (i zbyt niską temperaturę), które bardzo długo walczyły o przyczepność.
Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13,8 s oraz 100-200 km/h – 10,9 sekund. Pomiary były wykonywane przy +14 stopniach z połową baku i na letnich oponach (koła 19 cali).
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT 2015
- Ford Mustang GT
- Ford Mustang GT 2015
10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 0,9 s
30 km/h – 1,4 s
40 km/h – 1,8 s
50 km/h – 2,2 s
60 km/h – 2,7 s
70 km/h – 3,2 s
80 km/h – 3,8 s
90 km/h – 4,4 s
100 km/h– 5,0 s
0-400 m – 13,8 s
100-200 km/h – 10,9 s
Pełen test modelu Ford Mustang GT znajduje się TUTAJ