Dzisiaj do laboratorium wjeżdża najmocniejsza Corsa w historii czyli Opel Corsa OPC 2015. Pod maską wściekłego małego hot hatcha znajduję się turbodoładowany silnik benzynowy, który generuje 207 KM oraz 245 Nm. Moc przekazywana jest na przednie koła za pomocą precyzyjnej manualnej skrzyni. W teorii przekłada się to na sprint do pierwszej setki w czasie 6.8 sekund oraz prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h.
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
Samochód nie posiada żadnych trybów jazdy, a jedyna opcja, którą możemy zmienić, żeby poprawić osiągi to pobawić się kontrolą trakcji, która ma trzy stany. Pierwszy to, oczywiście, włączona, na którym czas przyśpieszenia do setki wynosi 7.5 sekundy. Po krótkim naciśnięciu przycisku, aktywuje się tryb ESP Sport, który nieco usypia system i pozwala na przyśpieszenie o 0,3 sekundy lepszy: 7.2 s. Przytrzymanie guzika przez 5 sekund całkowicie wyłącza kontrolę, co skutkuje przyśpieszeniem 6.9 sekundy.
Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14,9 s oraz 100-200 km/h – 21,3 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +6 stopniach z 1/4 baku i na letnich oponach (koła 17 cali).
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
- Opel Corsa OPC
10 km/h – 1,5 s
20 km/h – 1,8 s
30 km/h – 2,1 s
40 km/h – 2,6 s
50 km/h – 3,3 s
60 km/h – 3,8 s
70 km/h – 4,2 s
80 km/h – 4,7 s
90 km/h – 6,1 s
100 km/h– 6,9 s
0-400 m – 14,9 s
100-200 km/h – 21,3 s
Pełen test modelu Opel Corsa OPC 2015 znajduje się TUTAJ