Audi SQ5 TDI plus (2015) – geniusz marketingu?

24 października 2015
Audi SQ5 TDI plus (2015)

Dynamiczny i pełen sportowych naleciałości SUV nie jest już obcym dzisiaj tematem, pytanie tylko: czy kilkanaście centymetrów więcej w prześwicie oraz robiąca wrażenie moc silnika to godne zainteresowania elementy? Połączenie teoretycznego bezpieczeństwa z czterema końcówkami układu wydechowego wydaje się trochę absurdalne, jednak musi w tym być jakaś metoda – w przeciwnym razie Audi nie zdecydowałoby się na rozszerzanie projektu modelu SQ5 TDI. 340 KM, aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, napęd Quattro i sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi – takimi właśnie elementami odznacza się niemiecki SUV z 3-litrowym, podwójnie doładowanym V6 TDI, który otrzymał końcówkę „plus”. Ni mniej, ni więcej oznacza to, że względem „zwykłego” SQ5 tytułowe Audi posiada 27 koni mechanicznych i 50 niutonometrów więcej, do 100 km/h przyspiesza katalogowo w 5,1 sekundy, maksymalnie rozpędza się do 250 km/h, dysponuje 20-calowymi, aluminiowymi felgami czy rozszerzonym pakietem „czerń w wysokim połysku” (czarne są dodatkowo boczne lusterka, klamki drzwi, tylny spojler i dyfuzor). Dla zdecydowanych i szybkich w działaniu klientów Quattro GmbH przygotowało natomiast specjalne SQ5 TDI plus (ograniczone do zaledwie 100 egzemplarzy) wyposażone w pakiet „Audi exclusive selection niebieski Ara” (w jego skład wchodzą: specjalny, niebieski lakier nadwozia Ara z efektem kryształowym, sportowe fotele pokryte czarną skórą Feinnappa, niebieskie przeszycia we wnętrzu oraz aplikacje dekoracyjne w postaci aluminium i drewna dębowego Beaufort).


Gra warta świeczki?

Patryk Rudnicki

Leave A Comment