Rozmawiając o liderach w klasie kompaktowych hatchbacków rzadko kiedy pada marka Citroen i jej model C4. W zasadzie absolutnie nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje. Pora to sprawdzić.
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Wygląd
Francuzów stać na zdecydowanie więcej jeśli chodzi o wygląd samochód. Citroen w swojej bardzo długiej i bogatej historii ma mnóstwo samochodów, które uwodziły tłumy. O najnowszej, drugiej generacji C4 nie można tak powiedzieć. Samochód jest mocno obły i mocno spokojny, co z pewnością nie przysporzy mu nagród w konkursach piękności. Jednak Citroen wiedział co robi. Przecież w rękawie ma markę DS, której model DS4 to właśnie C4 w pięknych szatach. Włodarze firmy zdają sobie sprawę, że nie każdy musi przecież błyszczeć, dlatego postawili na spokojny wygląd modelu C4. Jest w tym jakaś metoda.
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Wnętrze
W środku jednak bardzo szybko zapominamy o spokoju czy też nudzie. Deska rozdzielcza Citroena C4 to kawał dobrego produktu. Po pierwsze, udało się połączyć minimalizm ze świetną ergonomią dzięki czemu jest prosto, przejrzyście i bardzo nowocześnie. Plusem jest też wykonanie na naprawdę najwyższym poziomie. Oczywiście, plastiki nie są świetnej jakości, ale jak na tę klasę samochodów jest dobrze. Macaliśmy i naciskaliśmy co tylko się da – nic nie skrzypi. Naprawdę jedno z lepiej zorganizowanych wnętrz. Dla fanów personalizacji przygotowano zmienne podświetlenia zegarów. Można zmieniać oddzielnie wskazania analogowe jak i cyfrowe. Szkoda, że do wyboru mamy tylko kilka odcieni niebieskiego i białego koloru.
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Nie można za to narzekać na brak miejsca. Citroen C4 może i nie jest przepastnym samochodem, ale uda nam się tam zapakować nawet 5 dorosłych osób. I to wraz z bagażami. Nie za dużymi, ale jednak. Zresztą nam do kabiny udało się bez problemu zmieścić zderzak do Lamborghini Aventador, więc chyba nie jest taki mały ten C4, prawda? Na pochwałę zasługują również przednie, bardzo dobrze wyprofilowanie fotele z dość mocno zaznaczonym trzymaniem bocznym. Długa podróż w nich to pestka.
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Warto też zaznaczyć, że za odpowiednią dopłatą Citroen C4 może być naprawdę bogato wyposażony. Mam tu na myśli nawigację, bluetooth, automatycznie światła i wycieraczki, skrętne reflektory (dziedzictwo legendarnego DS), odtwarzacz CD/MP3/AUX/USB i tak dalej. Z ciekawych opcji jakie udało nam się znaleźć w czeluściach centrum multimedialnego jest obok kalendarza, kalkulator. Ot, gdybyście chcieli sobie coś szybko przeliczyć. Dziwi też trochę fakt obecności nawet bi-xenonów oraz świateł do jazdy dziennej ze zwykłą żarówką…
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Silnik i właściwości jezdne
Pod maską testowanego egzemplarza znalazł się silnik roku 2015 czyli benzynowe turbodoładowane 1.2 o mocy 130 KM. Wcale nas nie dziwi czemu akurat ten silnik nagrodzono tak prestiżową nagrodą. Jednostka charakteryzuje się bardzo kulturalną, wręcz niezauważalną pracą (nie czuć, że jest to 3-cylindrowa jednostka), poprawnymi osiągami i przyzwoitym apetytem na paliwo. Poprawne osiągi to w naszym rozumieniu 10,8 s (wydaje się szybciej) do pierwszej setki oraz 199 km/h prędkości maksymalnej. Citroen C4 nie jest demonem prędkości z tym motorem, ale do zwykłej, a nawet odrobiny szybszej jazdy w zupełności wystarczy. No i to spalanie. W mieście spokojnie mieścimy się w 8 litrach, a na trasie poniżej 6. Przy takich wartościach diesel wydaje się wręcz nieopłacalny.
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Pora na zawieszenie i prowadzenie, czyli coś co Francuzi robią na opak. A przynajmniej takie są stereotypy, które i tym razem okazują się błędne. Citroen C4 na pewno nie pływa na każdym zakręcie niczym statek po morzu. Z drugiej strony, nie można też powiedzieć, że jest twardo. Mechnicy Citroena poszli na kompromis i chyba im się to udało. Samochodem bardzo przyjemnie podróżuje się po polskich drogach, choć muszę przyznać, że z przodu dochodziły do moich uszu dziwne stuknięcia. Możliwe jednak, ze samochód mógł być już gdzieś uderzony, w końcu nie byłem jego pierwszym kierowcą. To co mnie bardzo zaskoczyło to zwinność tego samochodu. Zarówno na miejskich parkingach jak i na krętych drogach układ kierowniczy reagował bardzo szybko i pewnie.
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
- Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM
Podsumowanie
Citroen C4 to naprawdę porządny kompakt, który naszym zdaniem bez najmniejszych problemów może konkurować z liderami czyli Fordem Focusem czy VW Golfem. Owszem, jest już na rynku od 5 lat, ale uwierzcie nam – nie czuć tego. To dobra, sprawdzona konstrukcja, która zaskakuje właściwościami jezdnymi i ekonomią benzynowych silników. Również cena zaczynająca się od 59 900 zł wydaje się być dobrze skalkulowana. Naprawdę ciężko się przyczepić do tego samochodu, a mimo to nieco ginie na naszych ulicach, gdzie zdecydowanie przeważają niemieckie konstrukcje. Może pora przejść się do salonu Citroena i samemu się przekonać, że to kawał dobrego samochodu?
DANE TECHNICZNE Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM | |
Silnik / Pojemność | benzyna / 1199 cm³ |
Układ / Liczba zaworów | R3 /12 |
Moc maksymalna | 96 kW (130 KM) / 5500 obr/min |
Moment obrotowy | 230 Nm / 1750 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | belka skrętna |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | manualna, 6 biegów |
Prędkość maksymalna | 199 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,8 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | 7,6 / 5,3 / 6,3 (l/100 km) |
Długość / Szerokość / Wysokość | 4329 / 1789 / 1489 mm |
Rozstaw osi | 2608 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 1205 / 1710 kg |
Bagażnik w standardzie | 408 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 1183 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 59 900 zł (1.2 110 KM, Feel) |
Cena wersji testowanej | 83 000 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!