Nowy silnik, nowa nazwa, nowe możliwości. Czas sprawdzić na co stać najnowsze BMW M4.
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- Audi RS6
Pod maską M4 znajdziemy trzylitrową rzędową szóstkę wspomaganą dwoma turbinami. Dzięki takiej specyfikacji osiągnięto 431 KM i aż 550 Nm dostępnych od 1850 obr/min. Na papierze samochód przyśpiesza do pierwszej setki w 4,1 s (z opcjonalnym automatem M DKG Drivelogic, bez niego 4,3 s) i jest ograniczony do 250 lub 280 km/h (odpłatne przesunięcie ogranicznika). Niestety, nasz egzemplarz miał bardzo zużyte opony, dlatego czasy, zwłaszcza do 100 km/h nie będą w 100 % miarodajne. BMW M4 ma możliwość konfiguracji: silnika, skrzyni, kontroli trakcji, zawieszenia oraz układu kierowniczego. W praktyce pierwsza setka, bez różnicy w jakim ustawieniu byśmy tego nie robili, zawsze pojawi się po 5.4 – 5.5 sekundy (ze sporym poślizgiem tylnej osi). Dopiero uruchomienie procedury startu spowoduje znaczną poprawę tego rezultatu. W naszym wypadku udało się zrobić 4.6 sekundy, z ogromnym poślizgiem kół niemal do samego końca. Gdyby opony były nowe to czas mógłby i zaczynać się od 3…
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- BMW M4
- Audi RS6
Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 12,6 s oraz 100-200 km/h – 8,7 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +24 stopniach z 1/3 baku i na letnich oponach (koła 19 cali).
10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,8 s
30 km/h – 1,3 s
40 km/h – 1,8 s
50 km/h – 2,3 s
60 km/h – 2,8 s
70 km/h – 3,3 s
80 km/h – 3,7 s
90 km/h – 4,1 s
100 km/h–4,6 s
0-400 m – 12,6 s
100-200 km/h – 8,7 s
Pełen test modelu BMW M4 znajduje się TUTAJ