BMW M4 431 KM – POMIARY

Nowy silnik, nowa nazwa, nowe możliwości. Czas sprawdzić na co stać najnowsze BMW M4.


Pod maską M4 znajdziemy trzylitrową rzędową szóstkę wspomaganą dwoma turbinami. Dzięki takiej specyfikacji osiągnięto 431 KM i aż 550 Nm dostępnych od 1850 obr/min. Na papierze samochód przyśpiesza do pierwszej setki w 4,1 s (z opcjonalnym automatem M DKG Drivelogic, bez niego 4,3 s) i jest ograniczony do 250 lub 280 km/h (odpłatne przesunięcie ogranicznika). Niestety, nasz egzemplarz miał bardzo zużyte opony, dlatego czasy, zwłaszcza do 100 km/h nie będą w 100 % miarodajne. BMW M4 ma możliwość konfiguracji: silnika, skrzyni, kontroli trakcji, zawieszenia oraz układu kierowniczego. W praktyce pierwsza setka, bez różnicy w jakim ustawieniu byśmy tego nie robili, zawsze pojawi się po 5.4 – 5.5 sekundy (ze sporym poślizgiem tylnej osi). Dopiero uruchomienie procedury startu spowoduje znaczną poprawę tego rezultatu. W naszym wypadku udało się zrobić 4.6 sekundy, z ogromnym poślizgiem kół niemal do samego końca. Gdyby opony były nowe to czas mógłby i zaczynać się od 3…

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 12,6 s oraz 100-200 km/h – 8,7 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +24 stopniach z 1/3 baku i na letnich oponach (koła 19 cali).
BMW M4

BMW M4


10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,8 s
30 km/h – 1,3 s
40 km/h – 1,8 s
50 km/h – 2,3 s
60 km/h – 2,8 s
70 km/h – 3,3 s
80 km/h – 3,7 s
90 km/h – 4,1 s
100 km/h–4,6 s

0-400 m – 12,6 s

100-200 km/h – 8,7 s

Pełen test modelu BMW M4 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment