Toyota GT86 200 KM – POMIARY

Toyota GT86 to obecnie jeden z najlepiej prowadzących się aut na rynku. Lekka, niewielka konstrukcja, opływowe kształty i napęd na tył. A co z osiągami?


Toyota GT86 ma pod maską wolnossący dwulitrowy silnik boxer, który rozwija 200 KM i dość skromne 205 Nm. Jak już pisaliśmy moc przenoszona jest na tylną oś za pomocą świetnej, bardzo krótkiej ręcznej skrzyni biegów. Katalogowo pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,6 sekundach. Pierwszy pomiar wykonaliśmy na włączonej kontroli trakcji, a urządzenie pomiarowe pokazało 8,1 sekundy. Następnie ustawiliśmy tryb VSS Sport, który ma nieco uśpić kontrolę, co niestety przy gwałtownym przyśpieszaniu nic nie zmieniło, a na wyświetlaczu wciąż widniał czas 8,1 s. Ostatnia próba to całkowite wyłączenie kontroli trakcji. Toyota GT86 mocno gubi trakcję przy starcie, jednak po chwili wgryza się znakomicie w asfalt, osiągając przy tym równe 7 s. Wynik jak najbardziej powtarzalny, bowiem zrobiliśmy kilka prób. Świetnie.

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14,7 s (producent deklaruje 14,5 s) oraz 100-200 km/h – 22,2 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +25 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 17 cali).
Toyota GT86

Toyota GT86


10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,6 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,5 s
60 km/h – 3,4 s
70 km/h – 4,1 s
80 km/h – 5,0 s
90 km/h – 5,9 s
100 km/h–7,0 s

0-400 m – 14,7 s

100-200 km/h – 22,2 s

Pełen test modelu Toyota GT86 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment