Renault Clio R.S. Trophy 220 KM – POMIARY

Najmocniejsze i tym samym najszybsze obecnie produkowane Clio nie mogło przejść przez nasze ręce bez stosownych pomiarów.


Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC kryje pod maską 1.6-litrowy benzynowy motor, który dzięki turbinie osiąga aż 220 KM i 260 Nm. Posiada również funkcję overboost, która na 4 i 5 biegu dodaje dodatkowe 20 Nm, co w sumie daje nam 280 Nm. Moc przenoszona jest na przednią oś za pomocą dwusprzęgłowej 6-cio stopniowej przekładni EDC. Na papierze samochód przyspiesza do pierwszej setki w czasie 6,6 sekund, a jego prędkość maksymalna to 235 km/h. Auto posiada trzy tryby jazdy: normal, sport i race, i w takiej tez kolejności zrobiliśmy pomiary. Pierwszy wynik jaki uzyskaliśmy to równe 7 sekund. Taki sam wynik pokazało urządzenie pomiarowe w ustawieniu Sport. Dopiero w Race, który dezaktywuje kontrolę trakcji oraz gdzie zmieniamy biegi w pełni manualnie, udało nam się zejść do 6.8 s. Ostatnia pomiar został wykonany z procedurą startu uruchomioną na trybie Sport. Aby ją aktywować należy pociągnąć za obie łopatki do zmiany biegów jednocześnie, wcisnąć hamulec oraz gaz do podłogi. Obroty zatrzymują się nieco powyżej 2000 obr/min, puszczamy lewą nogę i startujemy. Urządzenie pomiarowe pokazało równe 6.6 s.

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14,5 s oraz 100-200 km/h – 18,2 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +30 stopniach z 1/3 baku i na letnich oponach (koła 18 cali).

10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,5 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,5 s
60 km/h – 3,2 s
70 km/h – 3,9 s
80 km/h – 4,7 s
90 km/h – 5,6 s
100 km/h–6,6 s
0-400 m – 14,5 s
100-200 km/h – 18,2 s

Pełen test modelu Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment