Audi S8 plus (2015) – wyścig szczurów

Audi S8 plus (2015)

Jesteś właścicielem Audi S8, najszybszej limuzyny na osiedlu? Twój sąsiad właśnie odebrał nowe S 63 AMG z napędem na cztery koła i „robi setkę” o 0,1 s szybciej niż Twoje Audi? Czyli już nie jesteś najszybszy? O nic się nie martw, producent z Ingolstadt przygotował dla Ciebie coś specjalnego – Audi S8 plus.


Audi S8 plus to nic innego jak dobrze wszystkim znane S8 z „małym” dodatkiem. Pod maską znane, turbodoładowane 4.0 TFSI, a „małym” dodatkiem okazuje się dodatkowe 85 KM oraz 50 Nm (dzięki funkcji overboost nawet 100 Nm). W sumie otrzymujemy aż 605 KM i 700 Nm (overboost – 750 Nm). Taki przyrost mocy osiągnięto dzięki zmianie oprogramowania sterującego silnikiem, zwiększeniu ciśnienia doładowania, modyfikacji zaworów wydechowych, optymalizacji wewnętrznej geometrii turbosprężarek oraz podniesieniu liczby obrotów. Całość połączono z ośmiobiegową skrzynią Tiptronic, która przekazuje moc do wyposażonego w sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła quattro. Najmocniejsze S8 w historii przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy oraz osiąga… 305 km/h. W nowym S8 plus nie zabraknie oczywiście takich udogodnień jak ceramiczne hamulce wzmocnione włóknem szklanym, sportowy wydech firmowany przez quattro GmbH, zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport czy dynamiczny układ kierowniczy.

Z zewnątrz brak większych zmian, które mówiłyby wyraźnie, z jaką wersją S8 konkretnie mamy do czynienia. Przedni, podwójnie użebrowany grill został utrzymany w kolorystyce lśniącej czerni, tak samo jak boczne listwy ozdobne oraz tylny dyfuzor ujęty w karbonową klamrę. Z tyłu pojawiły się przyciemnione lampy, delikatny spojler (w kolorze nadwozia lub karbonowy) oraz czarne końcówki rur wydechowych. Nowością jest dedykowany wyłącznie dla modelu S8 plus specjalny lakier – matowy, srebrny Florette.

Wnętrze najmocniejszego S8 zdobi czarna skóra z kontrastowymi szwami w kolorze czerwonym Arras. W tym samym kolorze jest lamówka, która dekoruje fotele. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami wykonano z czarnej tkaniny Alcantara. Górną część deski rozdzielczej przeszyto czerwoną nicią, jej środkową część zdobi szczotkowane aluminium, a konsolę centralną czarny lakier fortepianowy.

Audi S8 plus jest drugim najmocniejszym autem w ofercie niemieckiego producenta z Ingolstadt. Od pierwszego R8 plus jest słabsze tylko o 5 KM… Co na to konkurencja? Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź Mercedesa oraz BMW. Czy BMW w końcu zdecyduje się na stworzenie własnej, „hardkorowej” limuzyny czy też będzie się biernie przyglądać poczynaniom konkurentów w tym segmencie?

Bartosz Kowalewski

Leave A Comment