Volkswagen Golf R 300 KM – POMIARY

Volkswagen Golf R – król Golf R VII, bowiem jest to już siódma generacja modelu, który w odmianie R jest najszybszy i najbardziej bezkompromisowy. Sprawdzimy czy dane producenta mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Pod maską najnowszej generacji Volkswagena Golfa R pracuje dwulitrowy turbodoładowany silnik, który generuje aż 300 KM i 380 Nm. Wszystko to jest przenoszone na cztery koła za pomocą manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Obie mają po sześć biegów. Testowany egzemplarz posiadał tę drugą skrzynię DSG. Deklarowany czas osiągnięcia pierwszej setki to niesamowite jak na tę klasę 4,9 s. Nasz egzemplarz nie posiadał wyborów trybów jazdy, a jedyne rzeczy, które zmieniamy to skrzynia w sport i dezaktywowanie kontroli trakcji. Pierwszy pomiar to skrzynia w D i włączona kontrola trakcji, wynik to 6,4 s. Kolejna próba to ustawiamy skrzynię w tryb sportowy – 6,1 s. Na deser wyłączamy kontrolę trakcji i ruszamy z procedury startu (jedna noga na hamulcu, druga na gazie i puszczamy hamulec) – wynik to 4,9 s. Producent nie kłamał.

Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R


Kolejne pomiary to czas pokonania 400 metrów – 13,2 s oraz 100-200 km/h – 13,9 sekund. Pomiary były wykonywane przy +17 stopniach z 1/3 baku i na letnich oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,8 s
30 km/h – 1,1 s
40 km/h – 1,5 s
50 km/h – 1,9 s
60 km/h – 2,5 s
70 km/h – 2,9 s
80 km/h – 3,6 s
90 km/h – 4,2 s
100 km/h– 4,9 s

0-400 m – 13,2 s

100-200 km/h – 13,9 s

Pełen test modelu Volkswagen Golf R znajdują się TUTAJ oraz TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment