Definicja auta idealnego jest dla każdego inna, choć część cech na pewno się pokrywa. Musi być piękne, szybkie i luksusowe. Chyba znaleźliśmy samochód, który spełni część tych kryteriów, a może nawet i wszystkie?
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
Piękny
Model 650i Gran Coupe jest bez wątpienia najładniejszym obecnie produkowanym BMW. Mówię to w pełni świadomy tego, że w gamie są również takie perełki jak modele M3 czy M4. Stojąc przy 6 Gran Coupe po prostu bledną. Prawie nie istnieją. Linia tego samochodu jest tak idealna, że można godzinami patrzeć i podziwiać jak pięknie opada dach i jak długą i śliczną ma maskę. Wygląda wyśmienicie. Nie interesuje mnie również fakt, że BMW skopiowało nieco pomysł Mercedesa, który jako pierwszy modelem CLS zapoczątkował segment czterodrzwiowych coupe. Może i ludzie ze Stuttgartu zapoczątkowali modę, ale to Bawarczycy postawili kropkę nad i. Cudo.
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
Luksusowy
W tym miejscu nie powinienem nic pisać, a jedynie wrzucić zdjęcie wnętrza. Ten blask jaki z niego bije mówi sam za siebie. Niemal można poczuć zapach skóry i drewna użytego do wykończenia środka. Wszystko to oczywiście spasowane jest z niemiecką starannością i precyzją. Spokojnie można poczuć się jak w najlepszej klasy hotelu, nieważne czy siedzimy z przodu czy z tyłu. Dodatkowo, na pokładzie mamy tyle udogodnień ile mamy pieniędzy w portfelu. Począwszy od świetnego audio, przez Internet, na fotelach z masażem kończąc.
Szybki
Auto może być piękne i luksusowe, ale czymże by było jakby miało słabe serce. Testowany egzemplarz miał serce jak dzwon, bowiem odmiana 650i jest najmocniejszą cywilną wersją 6 Gran Coupe (swoją drogą silnik ma taką samą pojemność i ilość turbin jak M6). Potężne 4.4 litrowe V8 wspomagane jest aż dwoma turbinami i w rezultacie generuje aż 450 KM i 650 Nm. Wraz z napędem na cztery koła (opcja xDrive) katapultuje samochód do pierwszej setki w 4.4 sekundy. 4.4 sekundy. Przeczytanie tego zdania zajmuje dłużej niż osiągniecie 100 km/h przez 6 Gran Coupe. Moc jaka drzemie pod prawą nogą jest niesamowita i dość niebezpieczna – łatwo stracić prawo jazdy. Można się też zdenerwować na stacji, bowiem ciężko, aby w mieście auto paliło mniej niż 18 litrów, a na trasie 12. Taka siła ma swoją cenę. Niewątpliwą zaletą jest również prowadzenie – naszym zdaniem, układ kierowniczy i zawieszenie są najlepiej zestrojone z całej rodziny serii 5 i 6.
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
Dźwięk
Nie, nie będziemy tutaj mówili o systemie audio Harman Kardon, czy opcjonalnym Bang Olufsen. Tak, grają one wyśmienicie i można się poczuć jak na prywatnym koncercie, ale z tą wersją silnikową warto jednak ściszyć muzykę. Potężne V8 mruczy tak pięknie, że chce się go słuchać i słuchać podczas przyśpieszania. Wystarczy lekkie muśniecie pedału gazu, aby do naszych uszu dobiegł piękny bas. Ale to jeszcze nic. Przyśpieszanie z pedałem wciśniętym do podłogi powoduje dreszcze i straszy ludzi na chodnikach. Wydech potrafi tak niesamowicie grzmieć i strzelać, że to coś niesamowitego. Zresztą proszę posłuchać:
Coś pięknego. W ostatnich czasach większość samochodów, w tym również tych ze znaczkiem BMW na masce, brzmi dużo lepiej w środku niż na zewnątrz. Chodzi oczywiście o wszędobylskie syntezatory dźwięku, które oszukują nasze uszy. BMW 6 Gran Coupe 650xi to całkowite przeciwieństwo. W środku słyszymy jedynie cichy i aksamitny bulgot V8, natomiast na zewnątrz, ahhh na zewnątrz to czysta poezja. Grzmi, warczy, strzela, no coś pięknego. Posłuchajmy tego jeszcze raz:
Drogi
Chyba nikt nie spodziewał się, że auto, które może być uważane za idealne będzie tanie. Ba, za samochód który ma nosić miano idealnego każdy by zapłacił więcej. Podstawowe BMW 640i Gran Coupe i z benzynowym silnikiem 3.0 o mocy 320 KM to koszt 393 200 zł. Topowa odmiana (poza M6) 650i to wydatek przynajmniej 459 500 zł, a za wersję z napędem na wszystkie koła trzeba dodatkowo dołożyć 16 000 zł. Przyjemności kosztują. BMW 6 Gran Coupe na tle konkurencji wypada naprawdę drogo, zwłaszcza w podstawowej wersji. Najtańsza odmiana Mercedesa CLS 220 BluTec (170 KM) kosztuje 262 706 zł, a Audi A7 2.0 TFSI (252 KM) 224 300 zł. Trzeba jednak przyznać, że są one zdecydowanie słabsze i gorzej wyposażone, dlatego żeby było sprawiedliwie trzeba porównać przynajmniej podobne moce i pojemności. Wtedy różnica na korzyść konkurencji jest w wysokości około 90 tys zł.
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
Wady
Auto idealne z zasady nie powinno mieć wad, prawda? Cóż, w takim razie BMW 650i Gran Coupe nie jest idealna… Od razu mówię, że nie chodzi o cenę, bo ta jest wysoka i taka pewnie musi być. Za coś co jest bliskie ideału trzeba słono zapłacić i kwota rzędu pół miliona wcale nie dziwi. To co osobiście nie spodobało mi się w najładniejszym obecnie BMW to dziwna pozycja za kierownicą oraz mało miejsca na tylnej kanapie. Zacznę od tego drugiego, bo łatwiej to wytłumaczyć. Otóż siedząc za fotelem ustawionym pode mnie miałem naprawdę niewiele miejsca na nogi, a głową dotykałem dachu. Po spadzistym dachu mogłem się tego spodziewać, ale po tak dużym aucie (ponad 5 metrów długości!) spodziewałem się więcej przestrzeni na kończyny dolne.
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
Kolejna sprawa to pozycja za kierownicą. Cóż, siedzi się niczym w sportowym samochodzie, bardzo nisko, co niektórym może przypaść do gustu. Minusem jest jednak bardzo słaba widoczność. Można jeszcze ponarzekać na kręcący się przycisk do głośności audio (denerwuje!). Bagażnik mimo iż ma niezłą pojemność to jest mocno nieforemny oraz posiada bardzo mały otwór załadunkowy.
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
- BMW 650i xDrive Gran Coupe
Ideał?
Blisko, bardzo blisko, ale chyba jednak nie. Przynajmniej nie według nas. Mimo to, BMW 650i Gran Coupe to jeden z najlepszych samochodów jaki gościł w naszych rękach. Piękny, luksusowy, szybki i drogi. Na drodze zarówno podczas jazdy czy na postoju wygląda jak milion dolarów. Jazda nim to czysta przyjemność, którą potęguje genialny dźwięk jednostki oraz wydechu.
Dokładne pomiary przyśpieszenia BMW 650i Gran Coupe znajdują się TUTAJ
DANE TECHNICZNE BMW 650i xDrive Gran Coupe | |
Silnik / Pojemność | benzyna / 4395 cm³ |
Układ / Liczba zaworów | V8 / 32 |
Moc maksymalna | 330 kW (450 KM) / 5500 obr/min |
Moment obrotowy | 650 Nm / 2000-4500 obr/min |
Zawieszenie przód | wielowahaczowe |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | automatyczna, 8 biegów |
Prędkość maksymalna | 250 km/h (ograniczona elektronicznie) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,4 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | 19 / 13 / 16 (l/100 km) |
Długość / Szerokość / Wysokość | 5007 / 2081 / 1392 mm |
Rozstaw osi | 2968 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 2015 / 2550 kg |
Bagażnik w standardzie | 460 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 1265 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 70 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 393 200 zł (640i Gran Coupe) |
Cena wersji testowanej | 573 550 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!