BMW 650i xDrive Gran Coupe 450 KM – POMIARY

Najmocniejsza cywilna odmiana BMW 6 Gran Coupe nie mogła przejść przez nasze ręce bez pomiarów.

Pod maską BMW 650i xDrive Gran Coupe pracuje 4.4-litrowy podwójnie doładowany silnik w układzie V8. Generuje on 450 KM i 650 Nm. Wszystko to przenoszone jest na cztery koła (opcja, podstawowa wersja ma napęd na tył) za pomocą 8-mio stopniowej automatycznej przekładni. Pierwsza setka według producenta pojawi się już po 4.4 sekundy. Przypomnę tylko, że samochód mierzy ponad 5 metrów i waży ponad 2 tony. Na papierze robi to niesamowite wrażenie. Auto posiada kilka trybów jazdy: Eco Pro, Comfort, Comfort +, Sport i Sport +. Różnią się one reakcją na gaz, szybkością zmiany biegów czy ustawieniami zawieszenia (twardsze bądź bardziej komfortowe). Dodatkowo możemy ustawiać skrzynię w tryb sportowy. Pierwszy pomiar na Eco Pro i skrzyni w pozycji D wynik to 5.5 s. Przestawiamy skrzynię w tryb S i uzyskujemy czas o 0.1 sekundy lepszy – 5.4 s. Co ciekawe, tryby Comfort oraz Sport miały dokładnie takie same czasy, czyli 5.5 s ze skrzynią na D oraz 5.4 na S. Dopiero tryb Sport + poprawił każdy z tych wyników o 0,1 s, uzyskując kolejno 5.4 i 5.3 sekundy. Na koniec uruchamiamy procedurę startu, uzyskując równe 4.4 s.

BMW 650i xDrive Gran Coupe

BMW 650i xDrive Gran Coupe


Kolejne pomiary to czas pokonania 400 metrów – 12,6 s oraz 100-200 km/h – 11,5 sekund. Pomiary były wykonywane przy +26 stopniach z 1/3 baku i na letnich oponach (koła 21 cali).

10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,6 s
30 km/h – 1,0 s
40 km/h – 1,4 s
50 km/h – 1,8 s
60 km/h – 2,2 s
70 km/h – 2,7 s
80 km/h – 3,2 s
90 km/h – 3,9 s
100 km/h– 4,4 s

0-400 m – 12,6 s

100-200 km/h – 11,5 s

Pełen test modelu BMW 650i xDrive Gran Coupe znajdują się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment