Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG 220 KM – POMIARY

Niedawno Volkswagen postanowił odświeżyć model Scirocco. Poza odmłodzeniem wizerunku, pod maską pojawiło się również więcej mocy w topowych jednostkach. Od teraz mają charakteryzować się jeszcze lepszymi osiągami. Sprawdźmy co potrafi niemal najmocniejszy wariant.

Nowe, a raczej lekko odświeżone Scirocco z 220-konnym silnikiem 2.0 turbo (350 Nm) powinno osiągnąć pierwszą setkę w czasie 6,5 s. Tyle przynajmniej deklaruje producent, ale już pierwszy pomiar udowodnił, że lekko się pomylił. Urządzenie pomiarowe wypluło 6.4 sekundy. Kolejnych kilka prób pokazało, że samochód potrafi zrobić setkę nawet w równe 6 sekund (dokładnie w 5,95 s)! Nieźle jak na ośkę. Aby uzyskać taki czas używaliśmy procedury startu, którą posiada Scirocco– wyłączamy kontrolę trakcji, ustawiamy skrzynię w tryb sportowy, naciskamy hamulec, a następnie gaz. W tym momencie obroty stabilizują się na poziomie 3000 i możemy puszczać hamulec. Przez pierwsze metry samochód mocno gubi trakcję, by po chwili wystrzelić jak dziki. Wyniki są powtarzalne i różnią się o 0.1-0.2 s, w zależności od trakcji lub pochylenia podłoża. Bez procedury startu, ale również w trybie sportowym skrzyni biegów, auto robi setkę w 7,3 s, czyli o ponad sekundę gorzej.

Kolejny nasz pomiar to czas od 100 do 200 km/h oraz dystans 0-400 m – wyniki to kolejno 16,6 s oraz 14,1 sekund. Bardzo ładnie. Samochód był zatankowany w połowie, posiadał zimowe opony, a temperatura podczas pomiarów wynosiła 5 stopni powyżej zera.

10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,5 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,5 s
60 km/h – 3,1 s
70 km/h – 3,6 s
80 km/h – 4,3 s
90 km/h – 5,1 s
100 km/h– 6,0 s
0-400 m – 14,1 s
100-200 km/h – 16,6 s

Pełen test modelu Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment