BMW X6 M50d 381 KM – POMIARY

Prezentowany samochód ma trzy turbiny! Mimo iż jest to ponad 2-tonowy SUV (2260 kg jeśli mamy być dokładni) to nie mogliśmy przejść koło niego obojętnie.

Dane techniczne tego samochodu wyglądają nad wyraz imponująco. BMW X6 M50d posiada pod maską 3-litrowego diesla w układzie R6, który ma aż trzy turbosprężarki. Nie dziwi więc, że samochód posiada aż 381 KM oraz niesamowite 740 Nm dostępne od 2000 obr/min . Dzięki takim parametrom sprint do setki powinien trwać 5,2 s! Czas to zweryfikować.

Na początek tryb zamulacza czyli uaktywniamy EcoPro. Z najwolniejszym teoretycznie ustawieniem ogromne BMW X6 M50d robi setkę w równe 6 s. Dokładnie taki sam wynik uzyskujemy w trybie Comfort, a 5,9 s uzyskamy gdy aktywujemy Sport. Kolejny pomiar z użyciem ustawienia Sport + pokazuje niesamowite 5,4 s, a przecież nie użyliśmy jeszcze procedury startu! Warto dodać, że Sport + automatycznie ustawia kontrolę trakcji w sportową czyli taką, która pozwala na zdecydowanie dużo więcej zabawy. Jeśli dodatkowo ustawimy skrzynię w tryb sportowy to na EcoPro oraz Comforcie jesteśmy w stanie zbić o 0,1 s i uzyskać 5,9 s. Na kolejnych trybach brak różnicy. Przejdźmy do najfajniejszej części czyli do aktywowania launch control. Ustawiamy skrzynię w tryb sportowy to samo robimy z kontrolą trakcji, dusimy pedał hamulca do samego spodu, po chwili robimy to samo z gazem. Obroty stabilizują się nieco powyżej 3000 obr/min, puszczamy hamulec i delektujemy się niesamowitym przyspieszeniem. Wrażenia nieziemskie, zwłaszcza że jedziemy autem które waży 2260 kg! Czas zmierzony przez nas to 5,2 s czyli dokładnie tyle ile podaje producent. Imponujące.

BMW X6 M50d

Kolejny nasz pomiar to czas przejechania 400 m oraz przyspieszanie 100-200 km/h. Tym razem auto było już od razu ustawione jak najbardziej bojowo się da czyli skrzynia oraz kontrola trakcji w tryb sportowy. Czas na tak zwaną ¼ mili to 13,6 s, natomiast 100-200 to 16,7 s. Jak na tak wielki samochód jest genialnie. BMW X6 M50d jest baaardzo szybkie.

Wszystkie pomiary zostały wykonane na 19 calowej feldze, przy temperaturze 14 stopni Celsjusza samochodem zatankowanym do pełna.

10 km/h – 0,2 s
20 km/h – 0,6 s
30 km/h – 1,0 s
40 km/h – 1,5 s
50 km/h – 1,9 s
60 km/h – 2,4 s
70 km/h – 3,0 s
80 km/h – 3,7 s
90 km/h – 4,4 s
100 km/h–5,2 s
0-400 m – 13,6 s
100-200 km/h – 16,7 s

Bartłomiej Urban

Leave A Comment