Mercedes CLS FL (2014) – tendencja na plus

15 sierpnia 2014
Bez kategorii, Mercedes Nowości
Mercedes CLS i CLS Shooting Brake FL (2014)

Zwolennicy niebanalnego, acz dotkniętego popularnym dziś pojęciem „unifikacja” stylu, winni zacierać już ręce …, a przynajmniej sprawiać wrażenie pobudzonych. Nie – obrzydliwie bogaty sułtan z ponad 1000-konnym Veyronem w garażu nie postawił okazałego biurowca w kształcie dźwigni automatycznej skrzyni amerykańskiego Jeepa Grand Cherokee, niemniej jednak główny temat niniejszego artykułu wcale nie jest mniej pomysłowy tudzież nudny jak dłubanie łyżeczką w polanej sosem sałacie. Niby „tylko” odważniej narysowana limuzyna, szyby pozbawione ramek i grill z chromowanym znaczkiem popularnej gwiazdy, a tyle szumu i niepotrzebnych może wątpliwości …


Owszem, niemiecki Mercedes poddał model CLS dość widocznemu liftingowi i owszem – gama jego silników również została potraktowana gwałtownym zapachem świeżości (wysokoprężna wersja CLS 220 BlueTEC dysponuje mocą 170 KM [równe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego], wersja CLS 250 BlueTEC produkuje 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego, zaś sześciocylindrowy CLS 350 BlueTEC produkuje 258 KM i okazałe 620 Nm momentu obrotowego – „benzyniaki” są mocniejsze, bowiem 3.5-litrowy, podwójnie doładowany CLS 400 V6 generuje teraz 333 KM i 480 Nm momentu obrotowego, zaś CLS 500 „wyciąga” z jednostki V8 408 KM i 600 Nm), ale charakter eleganckiego skądinąd Mercedesa pozostał jakby taki sam. Zmieniono front przypominający teraz o unifikacji w koncernie ze Stuttgartu, wnętrze (m.in. wyświetlacz [teraz o przekątnej 8 cali], kierownicę czy też szeroko pojęte możliwości personalizacji) i szalenie bogate wyposażenie, które jest teraz jeszcze bardziej szalenie bogate (samochód może dysponować m.in. LED-owymi reflektorami [standard CLS-a po liftingu; za dopłatą dostępne są reflektory Multibeam LED], nową, 9-biegową skrzynią automatyczną 9G-TRONIC, masą różnych systemów bezpieczeństwa czy multimedialnych gadżetów jak np. Internetem [w przyszłości może nawet i LTE], nawigacją Garmin Park Pilot z obrazem 3D, dostępem do Facebooka, wyszukiwarki Google czy obrazu satelitarnego NASA) – pozostały nobliwy charakter, świadomość podróżowania czymś niesamowicie drogim i ból głowy po złożeniu podpisu na umowie z lokalnym dealerem Mercedesa …

Zwolennicy wciąż robiącej wrażenie sylwetki CLS-a powinni być zatem zadowoleni – za ułamek ceny nowego Aventadora mogą bowiem kupić samochód luksusowy i znakomicie wyposażony, a za jakieś ¾ Aventadora 5.5-litrowego CLS-a 63 AMG o mocy 557 lub 585 KM (wówczas z napędem 4MATIC). Tendencja w przypadku omawianego Mercedesa utrzymuje się zatem na plusie, pytanie tylko czy rzeczywiście słusznie …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment