BMW M3 Hurricane RS – chwila wspomnień …

13 listopada 2013
Bez kategorii, BMW Nowości
BMW M3 Hurricane RS

420 koni mechanicznych, wysokoobrotowa charakterystyka benzynowego silnika V8, zobowiązujące pochodzenie (oraz emblemat) i głęboko wyryta nie tylko w „ograniczonych” umysłach tzw. „petrolheadów” opinia, że to kompletny wariat, któremu każdy zadany swojemu właścicielowi cios sprawia ogromną przyjemność – takie właśnie było (i jeszcze jest) „hardcorowo” nastawione do rzeczywistości BMW M3 serii E92 i choć zaprezentowana pod koniec ubiegłego roku wersja DTM Champion wydawała się ostatnią okazją do nabycia tego szalonego coupe, listopad 2013 udowodnił jak wielka zaszła w „poprzednim” artykule pomyłka. Powspominajmy jeszcze trochę – przed Wami niemiecki brutal z charakterystycznym śmigłem od firmy G-Power …


Małe sprostowanie – tytułowy bohater (mimo groźnie brzmiącej nazwy Hurricane RS) nigdy nie będzie obdarzony tak silnymi tudzież wyjątkowymi emocjami co oryginalne wcielenie prezentowanego samochodu, ale to raczej zamierzone działanie jego twórców. Bez wątpienia zadowolony posiadacz „tak” skonfigurowanego M3 E92 odczuje pewnego rodzaju „magię” i nieposkromiony charakter trzydrzwiowego BMW w odrobinę inny sposób – paląc na światłach gumę, czyniąc zrównoważone życie sąsiadów niespokojnym i urzekając mało skomplikowanym, acz całkiem atrakcyjnym designem. Hurricane RS to bowiem nic innego jak zahaczający o ramy zdrowego rozsądku tuning i wcale nie mówię o nowym spojlerze, masce, 20-calowych, aluminiowych obręczach, nakładce bagażnika tudzież eleganckim, brązowym lakierze nadwozia – prezentowane dzieło inżynierów G-Power jest przede wszystkim niesamowicie mocne, szybkie i robiące sobie z ekologii niesmaczne żarty (choć zależy jak na to spojrzeć). Ośmiocylindrową jednostkę BMW rozwiercono bowiem do 4.6-litra, zaaplikowano jej nowe tłoki, sprężarkę, wał korbowy i zmodyfikowany układ chłodzenia oraz uzupełniono tytanowym wydechem – efekt zaś to porażające 720 KM, 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 3,7 sekundy do pierwszych 100 km/h i prędkość maksymalna w okolicach 340 km/h …

Czy serię E92 będziemy za jakiś czas wspominać z bólem serca? Patrząc na kosztujący 161 176 euro netto wariant od firmy G-Power (notabene przeróbka samego silnika to 41 650 euro netto) – chyba już to robimy, aczkolwiek pamiętajcie, że Hurricane RS to „jedynie” efektowna modyfikacja niemieckiego coupe …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment