Audi RS6 Avant od firmy ABT i MTM

26 listopada 2013
Bez kategorii, Audi Nowości
Audi RS6 Avant by ABT (2013)

Głębsza modyfikacja rodzinnego samochodu typu kombi oznacza (przypuszczalnie) nieodpartą chęć zaprezentowania niebanalnego podejścia do życia, częściową realizację motoryzacyjnych marzeń lub czyste szaleństwo spowodowane wcale nie platoniczną miłością do świata czterech kółek. Czy konieczny jest zakup na wskroś brutalnego Ferrari tudzież wyjątkowego, acz równie zwariowanego (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) Pagani, by doświadczyć strachu przed samym sobą i zmoczyć ulubioną bieliznę? Doskonale o tym wiemy, że nie …


Audi RS6 Avant – o niemieckim kombi powiedziano już wiele (łącznie z tym, że w skrajnych przypadkach potrafi oszukać ludzki błędnik oraz dostarczyć wielu niezapomnianych chwil) i nie jest tajemnicą fakt, że jego nierozsądne 560 KM to w zupełności wystarczający argument, by sobotnie szaleństwa zamienić na małego Jasia i Małgosię. Istnieją jednak do tego stopnia wybredni konsumenci, którym wspomniany zastęp „germańskich” koni mechanicznych po prostu nie wystarczy, zaś samo Audi (naciągając trochę prawdę) to niekomfortowe kombi z doklejonym bagażnikiem i ogromnymi wręcz felgami. Czy aby na pewno?

Biorąc pod uwagę modele RS6 Avant przygotowane przez firmy ABT i MTM – trochę jednak tak. Czerwona propozycja autorstwa tunera z niemieckiego Kempten im Allgäu otrzymała bowiem specjalnie zaprojektowane lusterka zewnętrze z karbonową obudową, felgi ABT ER-C w rozmiarze od 20 do nawet 22 cali, układ wydechowy ze stali nierdzewnej i dwa pakiety efektownie (oraz efektywnie) podwyższające moc 4-litrowego silnika TFSI. Wybór jest na pozór prosty: albo 666 KM i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego (efekt pakietu ABT POWER), albo 700 KM i 880 Nm momentu obrotowego (pakiet ABT POWER S skutkujący m.in. przyspieszeniem do 100 km/h w 3,4 sekundy) albo propozycja modyfikacji szalonego Audi przez firmę MTM. Pomijając 20-calowe, aluminiowe obręcze, układ hamulcowy firmowany przez Brembo (tarcze mają średnicę 405 mm), układ wydechowy ze stali nierdzewnej (koszt: 4000 euro) i częściowo również karbonowe obudowy lusterek zewnętrznych, niemieccy inżynierowie mają bowiem do zaoferowania (nie będzie to raczej przesadą) istną rakietę – RS6 Avant o mocy 722 KM i 885 Nm maksymalnego momentu obrotowego (100 km/h w 3,3 sekundy, 200 km/h po 11,3 sekundy oraz 340 km/h prędkości maksymalnej) …


Dwa samochody typu kombi (cena wersji od MTM to 107 900 euro), cztery (powiedzmy) końcówki grzmiącego układu wydechowego, w najmocniejszym zestawieniu ponad 1400 KM i dość podobne do siebie charaktery – właściwie dlaczego podane informacje winny być w stu procentach przekonujące? Dla tego samego powodu, dla którego młody człowiek wydaje pół swojej pensji na japońską Hondę Civic – częściowo dla własnej satysfakcji …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment