Suzuki Swift FL (2014) – różnorodność …

11 sierpnia 2013
Bez kategorii, Frankfurt 2013 Nowości Suzuki
Suzuki Swift 4x4 (2014)

Na wstępie chciałbym od razu zaznaczyć, iż mowa będzie o samochodzie, który na rynku europejskim zawsze stanowił mocną alternatywę dla lokalnych produkcji (w końcu ze Starego Kontynentu wcale nie pochodzi i wymyśliła go grupka pracowitych Azjatów z ambitnymi planami na przyszłość). Suzuki Swift – japoński hatchback segmentu B produkowany od 1983 roku i zdobywający coraz większe zaufanie szerokiej klienteli – jest mocniejszy, bardziej dojrzały i oferujący więcej niż kiedykolwiek, a wszystko za sprawą niekoniecznie gruntownego liftingu jaki włodarze zaserwowali swojemu „mieszczuchowi” …


Zmian jest niewiele i choć głowicie się teraz zapewne jak azjatycki Swift przy niedużym nakładzie pracy może prezentować tytułową różnorodność, spokojnie – zaręczam, że jednak może i co więcej robi to w niezwykle efektowny (choć nie wiem do końca czy atrakcyjny) sposób. Suzuki reprezentujące segment B Anno Domini 2014 zyskało bowiem delikatnie przestylizowany frontowy zderzak, który otrzymał również LED-owe światła do jazdy w dzień (element charakterystyczny dla wyższej odmiany wyposażeniowej Premium, podobnie zresztą jak LED-owe światła stopu w tylnej części auta), nowe wzory aluminiowych obręczy, kierunkowskazy umieszczone w bocznych lusterkach, a także dwa nowe lakiery nadwozia: Sunburst Yellow Metallic oraz Boost Blue Pearl Metallic. W środku czysta kosmetyka – inżynierowie postanowili dodać do oferty nowe wzory tapicerek …, i to wszystko …

Biorąc pod uwagę tak „szeroko” zakrojone modyfikacje azjatyckiego Swifta, rzeczywiście ma on realną szansę na sukces i dalsze zdobywanie przychylności ze strony klientów, jednak gustownie wkomponowane LED-y tudzież felgi przypominające zastawę z ceramiki artystycznej to nie wszystko. Japończycy uderzyli bowiem w gusta ludzi, którzy preferują sportowe doznania bez rezygnacji z szeroko pojętej funkcjonalności (takowym osobom proponowany jest pięciodrzwiowy Swift Sport kosztujący na rynku brytyjskim minimum 14 249 funtów czyli o 500 funtów więcej aniżeli odmiana 3d) oraz tych, którzy (z niezrozumiałych powodów) chcieliby użytkować swoje auto segmentu B na lekkich bezdrożach (takim pomysłowym Dobromirom oferowany jest Swift 4×4, który z podniesionym o 25 mm zawieszeniem i większą o zaledwie 65 kilogramów masą całkowitą, kosztuje w Anglii minimum 11 516 funtów).

Różnorodność to teraz mocna strona odświeżonego Suzuki (mimo że jedyny silnik jaki można zamówić to benzynowe 1.2 o mocy 92 KM …, nie licząc rzecz jasna 136-konnego wariantu Sport). Czy wobec tego japoński „mieszczuch” będzie w dalszym ciągu próbował efektywnie zagarnąć kawałek europejskiego rynku? Z minimalną ceną 43 900 (3d) lub 46 900 zł (5d) może, przynajmniej w Polsce, śmiało próbować …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment