Relacja z pierwszej rundy Night Power 2013

6 czerwca 2013
Bez kategorii, Night Power 2013 Nowości
Night Power 2013 - Olsztyn

Minęło trochę czasu, do okien skołatanego codziennością, acz niewielkiego mieszkania na poddaszu zaczęła nieśmiało zaglądać wiosna, natomiast my – fani przede wszystkim drogich i mocnych samochodów – przypomnieliśmy sobie kwestię jaka padła ładnych kilka miesięcy wstecz: „Do zobaczenia za rok”. I jesteśmy – skład nie uległ właściwie żadnym zmianom, idea oraz nazwa całego „eventu” również, ale spragnieni motoryzacyjnych doznań, ryku tych mniej lub bardziej efektownych silników, a także zmagań na prostym odcinku drogi fani musieli zainwestować w paliwo, by dojechać do Olsztyna – pierwszej rundy tegorocznego Night Power. Zaczynamy święto koni mechanicznych …


Amerykański Chevrolet Corvette Z06, niemieckie Porsche 911 Turbo i japoński Nissan Skyline – różnorodności pod kątem zgromadzonych w obrębie ulicy Piłsudskiego samochodów odmówić nie było sposób tym bardziej, że weekendową imprezę pod gołym niebem (1.06.2013 r.) uświetniły pokazy profesjonalnych „driftowozów” jeżdżących generalnie więcej bokiem aniżeli na wprost. Już sam początek olsztyńskiego „eventu” zarówno organizatorzy, przybyli goście jak i uczestnicy zmagań na 1/8 mili mogli traktować w kategoriach sporego fartu – istniała bowiem ewentualność, że ciężkie chmury wypełnione deszczem i niezbyt przyjemna aura popsują zabawę nie tylko fanom czterech kółek, ale i spragnionym bliższego „poobcowania” z motoryzacją, zwykłym ludziom. Pogoda jednak dopisała, listy startowe zostały wypełnione nie byle jakimi parametrami silników, zaś kierowcy byli gotowi do ostrego ścigania – należało więc rozpocząć rywalizację przez duże „R” …

Zapowiadanych emocji można było dostrzec sporo, olsztyńska publiczność spodziewała się zapachu prawdziwej benzyny oraz możliwości zobaczenia sportowych pojazdów w akcji i tego jak najbardziej nie zabrakło, jednak medialnie „rozdmuchiwana” impreza nabrała odrobiny czarno-białego kolorytu stając się jednocześnie widowiskiem „na pół gwizdka”. Pomijając intensywny deszcz w późnych godzinach wieczornych (z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych, około godziny 23 odwołano najbardziej emocjonującą klasę Open) i brak szalonej Corvetty zespołu VTG, pachnący benzyną (zważywszy na klasę Diesel oczywiście nie tylko) dzień umilały i tak słabo słyszalne kwestie nowych komentatorów (absencja doświadczonego Patryka Mikiciuka) oraz zmodyfikowany Volkswagen Golf drugiej generacji, który bynajmniej nie stanowił słabego punktu niniejszej rundy Night Power 2013. Wręcz przeciwnie – był najszybszy i wykręcił najlepszy czas dnia (7,679 sekundy) …

Moc została uwolniona, a sezon prawdziwego ścigania ulicami miast oficjalnie rozpoczęty. Czy pierwsza runda w Olsztynie, mimo całkiem przyzwoitej frekwencji, była pewnego rodzaju rozczarowaniem? Pełni szacunku dla organizacji oraz samej idei wspomnianego „eventu”, nieodpowiednim byłoby powiedzieć „NIE”, dlatego pełni nadziei i oczekiwań wypatrujemy już rundę w Słupsku – 6 lipca 2013 roku …


tekst: Patryk Rudnicki, zdjęcia: Rafał Rogowski, Night Power

Leave A Comment