Aktualności
Jak zaoszczędzić 150 zł na zakupie (18 października, 2023 2:21 pm)
Volkswagen Passat B5 (4 października, 2023 5:48 pm)
Elastyczny kredyt JAK ABONAMENT na samochód (25 września, 2023 5:18 pm)
Leasing sposobem na finansowanie auta do firmy (25 września, 2023 5:11 pm)

BMW X5 F15 – powiew świeżości

6 czerwca 2013
Bez kategorii, BMW Nowości

Największy, najstarszy i najtwardszy z przedstawicieli terenówek spod logo „szachownicy” właśnie doczekał się nowej generacji. Chociaż zmiany są tak niewielkie, że spokojnie można by to zaliczyć do face-liftingu… Panie i Panowie oto przed Państwem X5 generacji F15!


Zmiany, pomimo iż nie były mocne, są widoczne od razu gołym okiem. Po pierwsze, auto zyskało nowy kształt reflektorów i nerek upodabniając się nieco do młodszych kolegów z rodziny. Pomogło w tym również niewielkie przemodelowanie maski oraz przedniego zderzaka, który zyskał charakterystyczne przetłoczenia u dołu. Z tyłu już mniej zmian: lekko przestylizowano światła oraz dodano inne końcówki wydechu czy przeprojektowany dyfuzor. Warto zaznaczyć, że nowe X5 legitymuje się niewiarygodnie niskim współczynnikiem oporu powietrza jak na tak wielkie auto, który wynosi 0,31cx.

Z generacji na generację X5 rosło. Nie inaczej jest z F15, które jest o 32 mm dłuższe, 5 mm szersze i 14 mm wyższe od poprzednika. Obecne wymiary to kolejno 4886 x 1938 x 1762. Jako że płyta podłogowa została nieruszona, to rozstaw osi wynosi tyle samo co stare X5: 2933mm. Bagażnik, dzięki nieco większym wymiarom, wzrósł o kilka dodatkowych litrów i pomieści teraz od 650 do aż 1870 litrów przy złożonych siedzeniach. F15 dostępna jest zarówno w 5 jak i w 7-osobowej wersji. Wnętrze pojazdu zostało praktycznie nietknięte i wygląda niemal tak samo jak u poprzednika.

Pod maską również mamy pewną nowość: X5 po raz pierwszy będzie dostępne z 4-cylindrowym dieslem (25d) o mocy 218 KM. Ponadto, od teraz X5 tylko z tym silnikiem będziemy mogli zamówić z napędem na jedną oś (sDrive), oczywiście tylną. Takie połączenie (25d + sDrive) pozwoliło stworzyć najoszczędniejsze X5 w historii, które według producenta ma się średnio zadowalać 5,6 litra na 100 km. Poza tym, pod maską na początek będą do wyboru jeszcze 2 diesle (30d – 258KM/560 Nm i M50d -381KM/740 Nm) oraz jeden benzyniak 50i(450KM/650Nm). W przyszłości pojawi się jeszcze jeden ropniak 40d i jedna jednostka benzynowa 35i. Wszystkie jednostki napędowe połączone są z 8-stopniowym automatem.

Do salonów nowy model trafi w listopadzie i zapewne bliżej tej daty poznany oficjalny cennik „Bawarczyka”. Na koniec rzućmy jeszcze okiem na małe porównanie wszystkich trzech dotychczasowych generacji bohatera artykułu:

Bartłomiej Urban

Leave A Comment