Volvo V40 Pirelli by Heico Sportiv – „oponiarskie” święto

21 maja 2013
Bez kategorii, Nowości Volvo

Każdy zwolennik długiego śladu na asfalcie, zapachu spalonej benzyny wypełniającego ludzkie nozdrza oraz efektownych „pierdnięć” sportowego układu wydechowego doskonale myślę wie czym jest Heico Sportiv. Nadworny tuner szwedzkiego Volvo przyzwyczaił już nas do swoich nierzadko zaskakujących, ale jednocześnie wzbudzających ogromne pożądanie propozycji, dlatego zainteresowanie się na wskroś mało istotną inicjatywą oraz uczczenie jej specjalnym modelem „bezpiecznego hatchbacka” z agresywnym zacięciem byłoby co najmniej nie na miejscu …, a jednak. Przed Wami Volvo V40 Pirelli „sygnowane magiczną ręką” tytułowej firmy …


Zadanie brzmiało stosunkowo łatwo – zabrać skandynawskiego konkurenta Volkswagena Golfa na warsztat i po prostu uświetnić 50-lecie obecności marki Pirelli na rynku niemieckim, pytanie tylko: „Jak w efektywny sposób zadowolić doświadczonych pracowników „tej” firmy oponiarskiej i jednocześnie sprostać oczekiwaniom fanów samego Heico Sportiv?” Odpowiedź na postawione pytanie jest bez wątpienia więcej niż tylko interesująca – czarny lakier nadwozia świetnie kontrastujący z czerwonymi wstawkami, nowy przedni zderzak, 19-calowe i szalenie efektowne aluminiowe obręcze, tylna nakładka imitująca jedynie (a szkoda) dyfuzor oraz cztery, wykonane ze stali nierdzewnej końcówki układu wydechowego. Nietypowa odsłona szwedzkiego charakteru – to fakt, ale prawdziwym nieporozumieniem byłby w danym przypadku brak opon marki Pirelli. Tutaj na szczęście są – model P Zero w rozmiarze 235/35 …

Ciąg dalszy „mocnej” celebracji 50-lecia działalności tytułowej firmy u naszych zachodnich sąsiadów jest niemniej ekscytujący – środek wykończono czarnym fortepianowym lakierem (a dokładniej konsolę centralną i prędkościomierz), welurowe dywaniki mogą się pochwalić motywem bieżnika, deskę rozdzielczą przyozdobiono emblematem firmy Pirelli, zaś ku lepszemu samopoczuciu podróżujących szwedzkim V40 inżynierowie Heico Sportiv zaaplikowali również czerwone wykończenia kabiny pasażerskiej. No dobrze, sportowe elementy widać tu jak na dłoni – co wobec tego znalazło się pod maską limitowanego Volvo? Z uwagi na cztery końcówki wydechu, niebanalną ideę przyświecającą danemu hatchbackowi oraz obniżone o 30 mm zawieszenie nie mogło to być „kaszlające” 1.2 – mamy więc turbodoładowaną, 1.6-litrową jednostkę, której „obecne” parametry (silnik został trochę wzmocniony) to 200 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które rozpędzają głównego bohatera przedstawionego tutaj „święta” do 100 km/h w 7,9 sekundy i pozwalają osiągnąć maksymalnie 230 km/h.


Czy Heico Sportiv, mimo odważnego pomysłu uświetnienia czegoś, co zapewne i tak przejdzie bez jakiegokolwiek echa, udanie kontynuuje swoją wizję modyfikowania pojazdów? Najbardziej obiektywne byłyby tutaj wypowiedzi zwolenników oraz znawców nadwornego tunera marki Volvo, jednak widać czarno na białym, że V40 Pirelli to samochód emanujący przede wszystkim schludnym, a nie ostentacyjnym charakterem i to może być kluczem pozytywnych opinii na jego temat …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment