BMW serii 3 Gran Turismo – na odstrzale …

10 marca 2013
Bez kategorii, BMW Genewa 2013 Nowości
BMW serii 3 Gran Turismo

Pamiętacie stosunkowo kontrowersyjne i wzbudzające u niektórych odruch wymiotny BMW serii 5 Gran Turismo? Nikt raczej nie powinien mieć wątpliwości, że był to (i nadal, ku zaskoczeniu wielu osób, jest) „kopciuszek” bogatej palety niemieckiego koncernu, niechciane dziecko na wskroś atrakcyjnej „piątki” oraz beczki z wylewającym się tłuszczem i propozycja, której dalsze istnienie było stawiane pod ogromnym znakiem zapytania. Wybredna klientela zdążyła się jednak przyzwyczaić, względnie zaakceptować jego ciężką linię, a nawet zakupić kilka egzemplarzy i oswoić się z myślą, że współużytkownicy dróg nabawili się właśnie problemów zdrowotnych. Koncern stacjonujący w Monachium jednak nie odpuszcza, a salon motoryzacyjny w Genewie ujawnił kolejną, niemniej dyskusyjną ofertę aniżeli wspomniane 5 Gran Turismo …


Poznajcie o jeden rozmiar mniejszego brata okraszonego identycznym przydomkiem, niezwykle podobną stylistyką oraz emocjami, które w danym przypadku są jak najbardziej uzasadnione. Mimo że bohater niniejszego artykułu jest „tylko” komfortową i świetnie wyposażoną limuzyną zrozumiem, jeżeli będziecie godzinami wpatrywać się i analizować załączone tutaj fotki, ale powiem szczerze – to absolutnie bezcelowe. Oprócz delikatnie mniejszej aparycji zewnętrznej i motywujących mimo wszystko pozytywne wrażenia detali, seria 3 Gran Turismo to w dalszym ciągu odzwierciedlenie stylistycznych koszmarów niektórych osób, designu, który na tle pozostałych modeli BMW szczypie swoim odmiennym charakterem, a na domiar złego (choć to kwestia dyskusyjna) oferuje tę samą, powielaną od lat stylistykę, bogatego skądinąd, wnętrza.

Pozytywnym akcentem skąpanego w nieufnych szmerach całokształtu danego Gran Turismo, jest za to paleta dostępnych jednostek napędowych obejmująca zarówno silniki na etylinę jak i wysokoprężne odpowiedniki zasilane coraz droższą ropą. Biorąc pod uwagę mniej skomplikowane technologicznie warianty, które dodatkowo możemy wzbogacić charakterystycznym pakietem „M”, mamy odmianę 320i GT (184 KM), 328i GT (245 KM) i flagową 335i GT generującą 306 KM, zaś sytuacja ściśle dotycząca owoców arabskiej polityki wygląda trochę inaczej – 318d GT oddaje w ręce kierowcy 143 KM przy jednocześnie niewielkim zużyciu paliwa (4,5 – 4,8 l/100 km …, według BMW rzecz jasna), 320d GT to już 184 KM (jakieś 4,9 l/100 km), zaś najmocniejsze i podwójnie doładowane 325d GT legitymuje się mocą 218 KM.

Kontrowersyjne BMW serii 3 nie będzie miało łatwego życia – i wcale nie mówię o tym, że jego cennik ogołocono z najnowszych rozwiązań technologicznych (mamy tutaj bowiem 6-stopniową przekładnię ręczną, 8-biegowy automat oraz napęd xDrive) czy też „głowa” afrykańskiej Boliwii powiedziała: „Czas zakończyć ten niemiecki cyrk”. Świeże Gran Turismo jest szalenie podobne do osławionego niezbyt pozytywną opinią większego brata i tenże fakt może mieć bezpośredni wpływ na jego karierę oraz metkę samochodu „na odstrzale”, która brzmi mocno niepokojąco …

Patryk Rudnicki

3 Comments

Leave A Comment