Odświeżony Seat Ibiza Cupra zadebiutował w wersji koncepcyjnej podczas tegorocznych targów w Pekinie. Teraz producent zaprezentował model gotowy do produkcji. Cupra po liftingu upodobniła się do standardowej Ibizy 2012 i dodatkowo została wyposażona w szerszą osłonę chłodnicy, nowe zderzaki z przodu i z tyłu, reflektory z diodami LED oraz zespolone światła tylne. Sportowy charakter auta podkreślają 17-calowe obręcze aluminiowe, czarne nakładki na lusterka zewnętrzne oraz tylny dyfuzor z centralnie umieszczoną końcówką układu wydechowego.
|
|
|
|
Wewnątrz pojawiła się sportowa kierownica z logo Cupra oraz zintegrowanymi dźwigienkami do zmiany biegów. Na pokładzie znalazł się także przeprojektowany system rozrywkowy.
Do napędu sportowego Seata wykorzystano benzynowy silnik 1,4, który z pomocą systemu doładowania rozwija 180 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Producent deklaruje, że Cupra rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i przestaje przyspieszać dopiero po osiągnięciu 228 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi przy tym zaledwie 5,9 litra na 100 km.
|
|
|
|
W przypadku odświeżonej Ibizy Cupra producent zastosował także obniżone zawieszenie, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, przeprogramowany układ ESP oraz opcjonalny układ hamulcowy AP Performance.
|
|
|
|
Nowa Cupra pojawi się w salonach Seata na początku przyszłego roku.
CS / MotoTarget