Całkowicie nowy Range Rover – premiera w Polsce

Kilka dni po światowej premierze w Paryżu flagowego modelu Land Rovera – Range Rovera, polscy dziennikarze mieli możliwość podziwiania go na żywo w Warszawie. 9 października 2012 roku, w pięknej scenerii ogrodów Pałacu w Wilanowie zaprezentowano auto nazywane oficjalnie All New Range Rover.

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

O tym, że nie są to jedynie puste słowa, a auto zostało stworzone zupełnie od podstaw, świadczą szczegóły techniczne. Po raz pierwszy Całkowicie Nowy Range Rover czwartej generacji zerwał z dotychczasowymi, wręcz ikonicznymi cechami prezentowanymi przez poprzednie trzy modele. Przede wszystkim najbardziej luksusowy SUV na świecie (jak reklamuje go producent) otrzymał w pełni aluminiowe nadwozie. Efektem jest obniżenie masy własnej pojazdu o około 400 kg, co przekłada się wydatnie na osiągi pojazdu oraz ekonomikę i ekologię podczas jazdy. Jednocześnie udało się zachować najważniejsze detale stylistyki, które nie pozwalają pomylić nowego Range’a z jakimkolwiek innym samochodem, historyczna już, kanciasta sylwetka nie odbiega od tej znanej z protoplastów.

Zdecydowane zmiany zachodzą jednak tam, gdzie ich na pierwszy rzut oka nie widać. Nowy Range Rover jest samochodem jeszcze bezpieczniejszym od poprzednika. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa, aktywnego zawieszenia pneumatycznego z systemem Terrain Response 2, systemu adaptacyjnej dynamiki jazdy, jest ona nie tylko bezpieczna ale również niezwykle komfortowa.

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

O osiągi auta dba gama silników obejmująca cztery jednostki. Są to dwa diesle: 3.0 L TDV6 w mocy 258 KM i 4.4 L SDV8 o mocy 339 KM oraz benzynowe: 5.0 V8 o mocy 375 KM i wersja z turbodoładowaniem dysponująca potężnymi 510 KM. Ten ostatni silnik umożliwia osiągnięcie 100 km/h już po 5.4 sekundy, czyli o 0.8 sekundy szybciej niż znacznie cięższemu Range Roverowi 3 generacji. Tu najlepiej widać jak wielką pracę wykonali konstruktorzy brytyjscy. Silniki współpracują z 8-biegową skrzynią automatyczną, która nie tylko dba o osiągi ale zapewnia również optymalne zużycie paliwa.

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Prezentowane auto na szczęście nie straciło nic ze swych legendarnych umiejętności poruszania się w terenie. Parametry odnalezione w prospektach mogą wręcz szokować – głębokość brodzenia do 90 cm, maksymalny prześwit do 29,5 cm, kąt natarcia 34,7 stopnia, kąt rampowy 28 stopni, kąt zejścia prawie 30 stopni. Zwłaszcza zderzenie tych liczb z superluksusowym wyglądem, 22-calowymi felgami aluminiowymi i innymi detalami, na które z pewnością właściciel będzie chuchał i dmuchał, każe się zastanowić przed każdym zjazdem z utwardzonej drogi. Kto chciałby ryzykować porysowanie lakieru w aucie kosztującym pól miliona złotych? Ceny rozpoczynają się od 477 tysięcy złotych za wersję HSE z 3-litrowym dieslem. Za auto z najmocniejszym silnikiem benzynowym trzeba wyłożyć ponad 600 tysięcy złotych. Chętni z pewnością się znajdą, podobnie jak na wcześniej oferowane modele, gdyż marka zyskuje zwolenników, równie na polskim rynku.

Sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2012 roku, a zupełnie nowy Range Rover zostanie wprowadzony na 170 rynków na całym świecie. Pierwsi klienci odbiorą swoje wymarzone auta na początku przyszłego roku.

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Premiera nowego Range Rovera

Stworzony i skonstruowany w centrach rozwojowych Land Rovera w Wielkiej Brytanii, nowy Range Rover będzie produkowany w nowoczesnym zakładzie w Solihull w Wielkiej Brytanii.

Artur Mierzejewski

Leave A Comment