Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe – Strach się bać

USA to fantastyczny kraj, który swoją wielkość pokazuje dumnie na każdym kroku. Amerykanie i ich dzieła muszą być największe, najszybsze i najmocniejsze. Pewna firma tuningowa z Ameryki o wdzięcznej nazwie Hennessey wzięła sobie to mocno do serca i postanowiła dosyć mocno przerobić popularnego za wielką wodą Cadillaca CTS w wersji coupe.

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Oczywiście Hennessey nie byłby sobą, gdyby za podstawę nie wzięła najmocniejszej wersji CTS-V, która w serii dysponuje 556 KM, generowanymi z 6.3-litrowego V8 wspomaganego kompresorem. Dla szalonych Amerykanów to jednak było za mało. W miejscu starego silnika postanowiono zamontować większy o pojemności 7 litrów (również V8). Dodatkowo, wyposażono go w dwie turbosprężarki, zastosowano aluminiowe tłoki oraz kute korbowody i wał korbowy. Zmieniony został również układ wydechowy (w całości ze stali nierdzewnej) oraz dolotowy, przeprogramowano paliwowy oraz użyto większych wtryskiwaczy. To tylko część zmian jakie wprowadzono, a ich efekt przerósł najśmielsze oczekiwania.

Moc jaką osiąga to auto to aż… 1226 KM !!! Tyle koni nie da nam w sumie 12 zwykłych aut! Maksymalny moment obrotowy wynoszący 1500 Nm też jest warty odnotowania. Kierowca ma do dyspozycji trzy programy mocy: 800, 1000 i 1226 KM. Dzięki takim parametrom auto katapultuje się do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 s, a jego prędkość maksymalna to 390 km/h. Oczywiście, w aucie wzmocniono wyczynowe zawieszenie (oraz obniżono o 25 mm), a także zastosowano hamulce Brembo z 8-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 6-cio z tyłu wraz z tarczami o średnicy 384 mm.

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Auto przeszło również kilka zmian z zewnątrz, dzięki czemu już na pierwszy rzut oka wiemy, że mamy do czynienia z prawdziwą bestią. Samochód jest niższy i szerszy dzięki zastosowaniu nowego body-kitu wykonanego w całości z włókna węglowego. W jego skład wchodzi między innymi przedni splitter, progi, tylny dyfuzor czy lotka na klapie bagażnika. Najbardziej widoczną zmianą jest oczywiście większa i wyższa maska, która musiała pomieścić całą fabrykę mocy. VR1200 posiada także nowe koła ze stopów lekkich w rozmiarze 20 cali, na które naciągnięto opony Michalin Pilot Super Sport o szerokości 275 mm na przód oraz aż 345 mm na tył.

Środek został jedynie lekko odświeżony i nadano mu więcej sportowego charakteru dzięki zastosowaniu obić z alkantary i skóry. Jedyny ważny element to nowe 6-punktowe pasy bezpieczeństwa firmy Sabelta.

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Hennessey VR1200 Twin Turbo Coupe

Jeśli ktoś myśli, że powstanie tylko jedna sztuka w celach demonstracyjnych to się grubo myli. Hennessey chce wypuścić tego potwora w krótkiej limitowanej do 12 sztuk serii. Producent, mimo wielkich zmian, daje na auto aż 3-letnią gwarancję (albo na 36000 mil).

Bartłomiej Urban

Leave A Comment