BMW Zagato Roadster – „półniemiecka” oryginalność

Wystarczy odrobina tuszu na czole bądź kanapka z piekielnym chipsem „Lays”, a już dostaniemy miano oryginalnych. Niewiele dzisiaj potrzeba, by zszargane codziennością społeczeństwo owiało jakiś element metką „wyjątkowego”, np. takie BMW – zaprezentowało w maju bieżącego roku efekt owocnej kooperacji ze studiem designerskim Zagato i już świat motoryzacji pieje z zachwytu. Skoro niebanalne coupe przyniosło taki odzew (i zaakcentujmy, że całkiem pozytywny), to dlaczego niemiecki koncern miałby bezsensownie próżnować? To hasło nie dotyczy jednak „germańskiej” firmy z Monachium, bowiem ukazała ona właśnie model Zagato Roadster …


BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

Jak nietrudno się domyślić tytułowe auto zaprezentowano oficjalnie na Konkursie Elegancji w Pebble Beach i szczerze mówiąc – było na co rzucić okiem. Choć wersja Roadster szalenie przypomina zgrabne coupe, śmiało można oddać hołd jego nieskrępowanej państwowymi ustaleniami oryginalności. Ręcznie zbudowana konstrukcja, figlarne przetłoczenia, nisko osadzony grill, 19-calowe, aluminiowe felgi oraz rzeźbiona maska – to ukłon w stronę pełnego różnych idei umysłu, którego jedynymi granicami są osobiste preferencje. Wyścielone lakierem Brilliant Grey nadwozie jasno koresponduje z ciemnymi elementami, dynamicznymi wlotami maski i absolutnie bez jakiegokolwiek znaczenia jest tutaj fakt, że Roadster bazuje na modelu Z4 sDrive35is – to przecież oryginalny i budzący emocje samochód.

Kontynuację nieszablonowego ujęcia motoryzacji spotykamy w środku, jako czarna i brązowa skóra wyścielające poszczególne elementy dwuosobowej kabiny. Fotele pokryto luksusowym wariantem numer „1”, który z dbałością o szczegóły jest udanym kontrastem dla brązowych przeszyć i wyraźnej litery „Z” na oparciach. Tutaj brakuje miejsca dla szarej oraz niepożądanej tandety – jest luksusowo i szalenie wyjątkowo, a godnym potwierdzeniem danej tezy niech będzie skórzana konsola centralna, dwukolorowy wolant niemieckiego „steru”, a także zastrzyk emocji płynący od 3-litrowego, turbodoładowanego motoru. Dzięki nieznacznej modyfikacji ciśnienia doładowania oraz układu wydechowego, pomysłodawcy Zagato Roadster osiągnęli solidne 405 KM – moc łamiącą często wszelkie konwenanse.


BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

Spoglądając na tytułowego bohatera każdy powinien być usatysfakcjonowany. Odrobina samodzielnego „pomyślunku”, wykwalifikowani inżynierowie, udana kooperacja i proszę – nietuzinkowy roadster jest gotowy. W zasadzie to „tylko” filigranowy samochód pozbawiony dachu, a łączy włoski styl, niemiecką solidność konstrukcji oraz ręczne wykonanie, które dzisiaj jest momentami ważniejsze od samego emblematu. To jedynie BMW i aż BMW …


BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

BMW Zagato Roadster

Patryk Rudnicki

Leave A Comment