GRMN Sports FR – działanie z przykrywką

1 lipca 2012
Bez kategorii, Nowości Toyota

Wzbudzająca sporo kontrowersji Toyota GT 86 jest absolutnym pojazdem dla fanatyków „wiertarek”. Poniższy tekst nie będzie oczywiście reklamą sprzętu działkowego lub czasopisma „Początkujący murarz”, a krótkim opisem rozsadzanego emocjami coupe z wysokoobrotowym charakterem. Coś tu się jednak nie zgadza. Czemu ponad tekstem widnieje napis „GRMN Sports FR” zamiast standardowo brzmiącego hasła azjatyckiego koncernu? Bo to wcale nie jest mentalny spadkobierca dawnych JDM-ów z wolnossącym motorem …


GRMN Sports FR

GRMN Sports FR

GRMN Sports FR

GRMN Sports FR

Poznajcie szalonego gracza tuningowego świata, który obecnie urzeka zgrabną aparycją widzów festiwalu szybkości. To bezsprzeczny koniec narzekań i wielkich lamentów, gdyż „mojej Toyocie osiągnięcie 100 km/h zajmuje aż 7 sekund!” Niniejszy bohater dostał ciekawy pakiet ospojlerowania, który wyraźnie zwraca na siebie uwagę. Cztery końcówki układu wydechowego, inne „bumpery”, progi, 18-calowe, aluminiowe felgi i ten najbardziej dyskusyjny element – zdobiący klapę bagażnika spojler. Gdyby ujawnić tak wyglądające od samego początku „86” myślę, że fani czterech kółek nie zionęliby ogniem – ba, uznaliby świeżutką Toyotę za prawowitego następcę „hardcorowego rodu”.

Wnętrze tytułowego bohatera okraszono profesjonalnym sprzętem do niebezpiecznych zabaw. Mamy więc kubełkowe fotele, czteropunktowe pasy trzymające nasze ciało jak gad swoją ofiarę i profesjonalną klatkę bezpieczeństwa, zaś ciekawym uzupełnieniem są tutaj dodatkowe wskaźniki pokazujące temperaturę oleju, wody, a także ciśnienie doładowania. Skoro już nadmieniliśmy – firma GRMN nie zamontowałaby bez powodu wszystkich opisanych elementów, jeśli motor poczciwej Toyoty byłby nudnym standardem. 2-litrowemu Boxerowi zaaplikowano więc kompresor i turbosprężarkę, a efekty są naprawdę przyzwoite – 320 KM oraz 421 Nm maksymalnego momentu połączonych z 6-biegową skrzynią ręczną. Udanym i zaznaczmy technicznym dopełnieniem całego projektu są większe hamulce, a także obniżające GT 86, przepraszam – Sports FR, zawieszenie firmy GRMN.


GRMN Sports FR

GRMN Sports FR

GRMN Sports FR

GRMN Sports FR

Robi wrażenie, a tytułowy producent zdaje się jest dumny, że finalnie skonstruowano takowy wóz. Nawet jeśli charakter opisywanego dzieła rozmyje się na drobne, to GRMN śmiało może wypiąć pierś i oznajmić, że to jego konstruktorzy byli autorami „stuningowanej” Toyoty. Myślę, że ludzie nie przeszliby obojętnie słysząc ryk 320 KM i widząc tak zmontowane japońskie coupe. Cóż, pozostaje nam czekać oraz wierzyć, że takie akcesoria znajdą się kiedyś w wyposażeniu opcjonalnym …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment