Czyżby nadchodziła pomoc dla hiszpańskiego koncernu Seat? Jakiś czas temu oglądaliśmy pierwsze zdjęcia wzbudzającej skrajne emocje Ibizy, którą poddano delikatnemu retuszowi, a dzisiaj znamy jej oficjalny cennik. Mimo to aspekt głębokiego dołka w jakim bez wątpienia znalazł się tytułowy koncern jest bardziej skomplikowany niż można by przypuszczać. Zobaczmy czy odświeżona i egzotyczna „wyspa” będzie skutecznie wabić klientów atrakcyjną ceną …
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Prezentowany Seat jest dostępny u hiszpańskich dealerów w trzech odmianach wyposażenia: Reference, Style i najbogatszej FR. Co dostaniemy zamawiając ubogą wersję? Trafne pytanie – na pewno świetne „referencje”, a oprócz tego m.in. elektryczne szyby tylne i frontowe, światła do jazdy w dzień, radio CD/MP3 z czterema głośnikami bądź składaną tylną kanapę.
Cóż, nie są to może znakomite atuty bezapelacyjnie przemawiające na korzyść Ibizy, jednak słabo wyposażone auto z metką należącego do Volkswagena brandu kupimy już za 44 805 zł (1.2 MPI 70 KM). Odrobinę droższe są wersje posiadające np. benzynowy motor 1.4 MPI (85 KM; od 46 405 zł), niewielkiego diesla 1.2 TDI o mocy 75 KM (55 701 zł) lub egzemplarz z identycznym silnikiem w odmianie Ecomotive (minimum 59 054 zł).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Decydując się na „lepszą” Ibizę Style musimy być świadomi faktu, że poniżej 50 000 zł raczej nie zejdziemy, ale dostaniemy tutaj m.in. elektryczne i podgrzewane lusterka zewnętrzne, klamki oraz tzw. bumpery w kolorze nadwozia, automatyczną klimatyzację Climatronic, tempomat, błahy na pozór element jak komputer pokładowy czy wreszcie zachwalany motor 1.2 TSI (105 KM), który nabędziemy wydając 53 312 zł (5-biegowa skrzynia manualna) lub 58 463 zł (7-stopniowa przekładnia DSG).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Roniąc zaś ogromną sympatię do najbogatszej Ibizy FR (i dysponując wystarczającym zasobem środków pieniężnych) ucieszymy spracowane zmysły np. tylnymi, LED-owymi światłami i przyciemnianymi szybami, regulacją siedzisk w absolutnie wszystkich dostępnych kierunkach, systemem Coming Home, nieco agresywniejszym zawieszeniem czy też pełną ofertą wspomagaczy bezpieczeństwa (od różnych asystentów zaczynając, a na poduszkach kończąc). Warto tutaj naświetlić sprawę, bowiem, np., za 67 679 zł dostaniemy ładnie wyposażony pojazd z jednostką 1.4 TSI o mocy 150 KM i automatem DSG, natomiast królującym w ofercie egzemplarzem jest ten zawierający mocnego, 2-litrowego diesla (143 KM), który wymaga zostawienia na dealerskim blacie minimum 72 144 zł.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Czy Seat Ibiza po delikatnym liftingu jest godną rozpatrzenia ofertą? Myślę, że tak, choć polityka tytułowego koncernu i niektóre dopłaty mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta (np. 2611 zł – biksenonowe reflektory z LED-owymi światłami, 2128 zł – 16-calowe, aluminiowe felgi STRATOS, 4775 zł – skórzana tapicerka czy 2235 zł – elektryczny szyberdach). Niemniej jednak oczko większy od filigranowego Mii „Hiszpan” kusi stosunkowo dynamiczną aparycją, ciekawymi przetłoczeniami oraz sprawdzoną konstrukcją, a to duże zalety. Opisywany „mieszczuch” na pewno będzie się cieszył wzięciem, choć do zbawienia Seata jeszcze trochę brakuje …
![]() |
![]() |
![]() |