Audi R8 GT Spyder – szybkie lato

Rok temu Audi zaprezentowało najmocniejszą wersję swojego supersamochodu – R8 GT. Teraz przyszła pora na jego otwartą wersje Spyder. Ponad 550 km i brak dachu? It sounds like fun!


Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 Spyder posiada materiałowym, elektrycznie chowany dach, który potrzebuje 19 sekund aby się rozłożyć lub złożyć. Procedurę można wykonywać podczas jazdy, jednak nie szybszej niż 50 km/h. Producent chwali się, że mimo iż dach nie jest sztywny, to głośność w kabinie nawet przy autostradowych prędkościach jest bardzo niska.

Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów do konstrukcji ramy (magnezu) oraz paneli bocznych (wzmocniony polimer), Audi schudło w porównaniu do zwykłego R8 Spyder aż o 85 kg. To świetny wynik zważywszy na to, że teraz dodatkowo zastosowano większy tylny dyfuzor czy pokaźnych rozmiarów spojler na tylnej klapie. Z zewnątrz auto posiada czerwone znaczki GT, przyciemnione tylne światła wykonane w technologii LED oraz przednie splitery z podwójnymi wcięciami. Dodatkowo zostały przeprojektowane również zderzaki, dzięki czemu auto wygląda bardzo agresywnie.


Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Pod maską drzemie dobrze znane V10 o pojemności 5.2 litrów, które po przeprogramowaniu dysponuje teraz 560 KM i momentem 540 Nm. Dzięki takim parametrom, samochód katapultuje się do setki w czasie 3.8 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 317 km/h! Dużą zasługą tak dobrego sprintu jest zastosowanie napędu quattro oraz programu launch control (przyśpieszenie z idealnych obrotów przy jak najmniejszym poślizgu opon). Auto standartowo wyposażone jest w sześciostopniową automatyczną przekładnię z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek.


Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Aby jak najlepiej pokonywać tor wyścigowy, Audi zastosowało najwyższej klasy wyczynowe zawieszenie oraz ceramiczne hamulce. Sucha miska olejowa zapewnia niezawodną dostawę oleju nawet podczas ekstremalnego przyśpieszania czy szybkiego zakrętu. O lepszą przyczepność dbają lekkie 19-calowe koła z oponami o rozmiarach 235/35 przód oraz 295/30 tył.

We wnętrz samochodu, który jest praktycznie autem wyścigowym, poza kubełkowymi sportowymi fotelami znajdziemy takie udogodnienia jak: łączność z telefonem za pomocą bluetooth, nawigację, dwustrefową klimatyzację czy zestaw audio Bang and Olufsen. Dodatkowym smaczkiem w środku jest numer egzemplarza wygrawerowany na gałce zmiany biegów, który posiadamy.


Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

R8 GT coupe była modelem, którego produkcję ograniczono do zaledwie 333 sztuk. Niestety wersją Spyder, również będzie mogła się nacieszyć taka liczba ludzi. Pod warunkiem, że dysponują oni sumą 207 800 euro (oficjalna cena w Niemczech). Jeśli ktoś planuje zakup, radzę się śpieszyć, bo lato tuż-tuż!

Bartłomiej Urban

Leave A Comment