Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG

22 lutego 2012
Bez kategorii, Genewa 2012 Mercedes Nowości

Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG czeka już na linii startu. Kolejna odsłona mocarnego roadstera zachwyca lekką konstrukcją i zużywa o 30 proc. mniej paliwa od poprzednika. Moc 395 kW (537 KM) lub 415 kW (564 KM) przy masie własnej równej 1845 kg zapewnia niedoścignione wrażenia z jazdy.

Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG

– Nowy SL 63 AMG dołącza modeli do SLS AMG oraz SLK 55 AMG i kompletuje rodzinę naszych potężnych roadsterów. To kolejne arcydzieło ze stajni Mercedes-AMG – wyznaje Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Najmocniejszy roadster w klasie

Po raz pierwszy Mercedes-Benz SL 63 AMG dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. 5,5-litrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 generuje moc 395 kW (537 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance wartości te szybują do, odpowiednio, 415 kW (564 KM) oraz 900 Nm. Wynik? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,3 lub 4,2 s, a od 0 do 200 km/h – 12,9 lub 12,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie) lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance (również ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km (cykl NEDC), o 30 proc. mniej niż w przypadku poprzednika (14,1 l/100 km).

Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG

W pogoni za mocą i wydajnością, widlastą „ósemkę” (oznaczenie M157) wyposażono w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Zoptymalizowany pod względem masy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu odpowiada za niepowtarzalną ścieżkę dźwiękową.

DANE TECHNICZNE SL63 AMG
pojemność skokowa 5461 cm³
średnica x skok tłoka 98,0 x 90,5 mm
stopień kompresji 10,0 : 1
moment obrotowy 800 Nm / 2000-4500 obr/min
900 Nm / 2250-3750 obr/min (z pakietem AMG Performance)
moc maksymalna 395 kW (537 KM) / 5500 obr/min
415 kW (564 KM) / 5500 obr/min (z pakietem AMG Performance)
masa silnika (bez płynów) 204 kg
masa własna 1845 kg
średnie zużycie paliwa 9,9/100 km
emisja CO2 231 g/km
klasa wydajności F
przyspieszenie 0-100 km/h 4,3 s
4,2 s (z pakietem AMG Performance)
prędkość maksymalna 250 km/h (limitowana elektronicznie)
Inteligentna, lekka konstrukcja: aluminiowe nadwozie i włókno węglowe

Niewielkie zużycie paliwa nowy SL 63 AMG zawdzięcza głównie lekkiej konstrukcji, wykorzystującej aluminiowe nadwozie – nie tylko o 110 kg lżejsze w porównaniu do stosowanego w poprzedniku, ale i znacznie sztywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Do budowy osłony zbiornika paliwa projektanci zastosowali jeszcze lżejszy magnez, a do słupków A – wysokowytrzymałe rury stalowe.

Dodatkowo, po raz pierwszy w historii produkowanego wielkoseryjnie samochodu, plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia ekstremalnie sztywne włókno węglowe. Masa klapy, zaprojektowanej specjalnie dla SL 63 AMG, spadła względem konwencjonalnie wykonanego elementu o 5 kg.

Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG

Wszystkie wspomniane wysiłki sprawiły, że nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG waży 1845 kg – o 125 kg mniej od swojego poprzednika.

Sportowe zawieszenie AMG z układem Active Body Control

Lekka konstrukcja nie dotyczy jedynie nadwozia SL 63 AMG. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. Redukcja masy nieresorowanej zwiększa zarówno zwinność pojazdu, jak i komfort tłumienia nierówności.

Inżynierowie z Mercedes-AMG pozostają wierni aktywnemu zawieszeniu ABC, w którego zmodernizowaną wersję uzbrojono nowego SL 63 AMG. W fazie opracowania i testów układu jezdnego największy nacisk położono na precyzję prowadzenia. Za naciśnięciem przycisku kierowca może zadecydować, czy preferuje sportowe nastawy z ograniczonymi do minimum przechyłami nadwozia (tryb „Sport”), czy też woli subtelną charakterystykę trybu „Comfort”, stworzoną z myślą o pokonywaniu długich tras.

Aby osiągnąć właściwą dla modeli AMG dynamikę jazdy, w SL 63 AMG zwiększono negatyw kół i całkowicie zmienioną elastokinematykę zawieszenia.

7-stopniowa, sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT

Także charakter skrzyni biegów kierowca może dostosować do swoich potrzeb. 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT pracuje w jednym z czterech trybów: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S ” (Sport plus) oraz „M” (Manual). W trybie „C” aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Kolejne przełożenia załączane są gładko i przy niższych prędkościach obrotowych. Ruszanie odbywa się wtedy zazwyczaj z drugiego biegu. W kolejnych trybach skrzynia pracuje z większą werwą, a funkcja ECO start/stop pozostaje uśpiona. Przekładnia dysponuje także funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.

Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG

Za skuteczne wytracanie dowolnej prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.

SL 63 AMG opuszcza fabrykę na pięcioramiennych obręczach, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu (na życzenie dostępne w kolorze matowej czerni, z wykończonym na wysoki połysk rantem) pomagają ograniczyć masę nieresorowaną.

Design: wysmakowany i atletyczny

Kolejny roadster spod szyldu AMG już na postoju zdradza swój potencjał. Napięte linie SL-a wzbogaciły się wydatne wloty powietrza i charakterystyczne dla modeli AMG oświetlenie LED w przednim zderzaku, tylny spojler i wydatny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu oraz o dyskretny emblemat „V8 BITURBO”, skryty w skrzelach przednich błotników.

Tradycyjnie, wraz z kolejnym modelem ze stajni AMG debiutuje limitowana edycja „Edition 1”. SL 63 AMG „Edition 1” uzbrojony jest m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance, ekskluzywną tapicerkę designo w kolorze klasycznej czerwieni lub niewinnej bieli z kontrastującymi przeszyciami, nagłośnienie harman/kardon® Logic 7® oraz czarną podsufitkę designo. Pokryte unikalnym lakierem designo magno crystal silver nadwozie spoczywa na kutych obręczach AMG w kolorze matowej czerni. W kabinie czeka zestaw welurowych wykładzin designo ze skórzanym obszyciem.

Zwycięska formuła: Mercedes-Benz SL od AMG

Najmocniejsze odmiany SL-a należą do najpopularniejszych modeli z Affalterbach. SL 55 AMG z doładowanym motorem V8 znalazł w latach 2001-2007 rekordową liczbę 21,5 tys. nabywców i do dziś pozostaje najlepiej sprzedającym się autem spod szyldu AMG. W latach 2008-2011 sprzedano niemal 5 tysięcy egzemplarzy SL 63 AMG, zasilanego wolnossącym silnikiem V8. Łącznie, sprzedaż obu wersji sięgnęła ponad 26,5 tys. sztuk.

MS

Leave A Comment