BMW M6 Coupe i Cabrio – kontynuator

Od momentu prezentacji najnowszego BMW serii 6 wszyscy mówili i czekali na wersję doprawioną literką M. Spekulacje nagle opadły, a wszelkie dyskusje ustały, bowiem nadszedł wielki dzień – pierwsze zdjęcia, a także informacje o najświeższym dziecku specjalnego oddziału monachijskiego koncernu. Wymagania są wręcz ogromne, a więc zadajmy sobie fundamentalne pytanie – czy BMW M6 trzeciej generacji spełni wszystkie pokładane w nim nadzieje? Przekonajmy się …

BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator

Zaczynamy od wyglądu, który można powiedzieć jest pewnego rodzaju fenomenem. Stylistyka opisywanego coupe nie zaskakuje, jej linie są przewidywalne, a cały pakiet ospojlerowania z wyjątkowymi zderzakami oraz felgami na czele przypomina do złudzenia ten montowany w M5. Auto dodatkowo otrzymało cztery końcówki układu wydechowego, nieco zmieniony grill w stosunku do odmiany standardowej, a także dach wykonany z włókna węglowego i włókien szklanych (CFK).

Patrząc na całość możemy odnieść wrażenie, że gdzieś już to widzieliśmy i takich właśnie elementów spodziewaliśmy się jeszcze przed zobaczeniem zdjęć, ale mimo wszystko niemiecka M-ka robi wrażenie oraz szybko wpada w oko. Z jednej strony obcujemy zatem ze starym odgrzewanym „kotletem” designerskim, lecz z drugiej smakuje on równie dobrze co przed laty.

BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator

Nie odbierajcie poprzedniego paragrafu jako krytyki, bo miał on jak najbardziej pozytywny wydźwięk, tak samo zresztą jak silnik pracujący pod maską tego potwora. Tytułowe M6 ważące 1850 kg (cabrio – 1980 kg) zostało wyposażone w 4.4-litrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 560 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zestawiony z 7-biegową przekładnią M DCT motor gwarantuje przyspieszenie do pierwszej setki w zaledwie 4,2 sekundy (cabrio z materiałowym dachem – 4,3 s) i prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 250 km/h. Dla fanów sportu na najwyższym poziomie, których portfel przypomina torbę podróżną, Niemcy przygotowali pakiet M Drivers, który pozwala przesunąć „kaganiec” na 305 km/h. Jest szybko, bardzo szybko.

BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator

Czy tak przygotowane BMW M6 jest w stanie spełnić wszystkie pokładane w nim nadzieje klientów? Ultramocne i ultraluksusowe coupe zagwarantuje swojemu potencjalnemu nabywcy osiągi na najwyższym poziomie, z pewnością rewelacyjne wrażenia akustyczne oraz przede wszystkim najbardziej „hardcorowe” komponenty jakie kiedykolwiek wymyślił człowiek (np. ceramiczne hamulce). Skalibrowany w ten sposób wóz z mocnym, pomarańczowym lakierem nadwozia i metką M GmbH powinien chyba wystarczyć, prawda?

BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator BMW M6 Coupe i Cabrio - kontynuator

Patryk Rudnicki

Leave A Comment