Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208

Grupa PSA rozpoczęła produkcję nowego Peugeot 208 w fabryce w Poissy we Francji. Ten ważny debiut, poparty inwestycją rzędu 600 mln euro we Francji, potwierdza duże zaangażowanie Grupy w kondycję rodzimego rynku.

Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208

Philippe Varin, prezes zarządu Grupy PSA Peugeot Citroën, dał dziś oficjalne pozwolenie na rozpoczęcie produkcji modelu Peugeot 208 podczas ceremonii z udziałem Erica Besson, ministra ds. przemysłu we francuskim rządzie, oraz licznych urzędników państwowych i innych gości.

Debiut modelu 208 jest punktem kulminacyjnym zakrojonego na szeroką skalę programu inwestycji we francuskie fabryki Grupy.

– W zakresie badań i rozwoju, Peugeot 208 reprezentuje inwestycję 350 mln euro oraz pełnoetatowe zaangażowanie około 500 pracowników podczas czteroletniego procesu rozwojowego.

– W fabryce w Poissy poczyniono inwestycje opiewające na 150 mln euro, a w 2011 roku zatrudniono 700 pracowników, aby przygotować obiekt do produkcji nowego modelu.

– Kolejne 100 mln euro zainwestowano w należący do Grupy obiekt w Mulhouse, w którym produkcja Peugeot 208 ruszy tego lata.

Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208

W celu spełnienia oczekiwań ponad 15 milionów klientów na całym świecie, którzy użytkowali modele 205, 206 i 207, stworzono nowy model, Peugeot 208, będący uosobieniem pojazdu nowej generacji.

Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208

Samochód zostanie wyposażony w trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji, produkowany przez Grupę PSA Peugeot Citroën w Trémery we Francji. Jednostka zużywa średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 99 gramów na kilometr. W czterech z pięciu silników Diesla oferowanych w modelu 208 dostępna będzie również technologia e-HDi (mikrohybryda), dzięki której średnie zużycie paliwa w najoszczędniejszym wariancie wynosi zaledwie 3,4 l/100 km, a emisja CO2 87 g/km. Wszystkie modele napędzane jednostkami wysokoprężnymi emitują poniżej 99 gramów CO2 na kilometr.

Peugeot 208 jest o około 110 kilogramów lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego poprzednika. 25% konstrukcji pojazdu stanowią materiały ekologiczne lub pochodzące z recyklingu – w Peugeot 207 materiały te stanowiły 7%.

Debiut Peugeot 208 dał ogromne szanse współpracującym z Grupą dostawcom z Francji, gdzie wytwarzanych jest 65% wszystkich podzespołów nowego modelu.

Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208 Start seryjnej produkcji nowego Peugeot 208

Peugeot 208 będzie także produkowany w fabryce w Trnavie na Słowacji, z przeznaczeniem na rynki Europy Środkowej, a od 2013 roku także w Porto Real w Brazylii (auta na rynki Ameryki Łacińskiej).

W 2011 roku Grupa PSA Peugeot Citroën wyprodukowała we Francji dwa razy więcej pojazdów, niż wyniosła sprzedaż na tamtejszym rynku, co przełożyło się na poprawę bilansu handlowego Francji o kilka miliardów euro.

Nowy Peugeot 208 zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a do sprzedaży we Francji wejdzie wiosną tego roku.

źródło: PP

Leave A Comment