Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem

Jeszcze nigdy w historii Boxstera, modyfikacje związane z wprowadzeniem kolejnej generacji nie zaszły tak daleko. Dwuosobowe auto z otwartym nadwoziem pojawi się na rynku z zupełnie nową karoserią o lekkiej konstrukcji i całkowicie zmodyfikowanym zawieszeniem.

Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem

Znacznie mniejsza masa, dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół oraz nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego wyraźnie poprawiają dynamikę tego sportowego samochodu, który jeszcze przed wprowadzeniem zmian był zdecydowanie najlepszy w swojej klasie. Nowy Boxster dodatkowo poprawił swoje osiągi jezdne i jest o 15 proc. oszczędniejszy: w zależności od wersji zużywa poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów.

Nowy Boxster dostarcza dokładnie takich wrażeń, jakie obiecuje całkowicie nowa stylistyka auta z krótszymi zwisami nadwozia, przesuniętą do przodu przednią szybą, bardziej płaską sylwetką i wyrazistymi liniami. Pasażerów osłania składany elektrycznie dach o zupełnie nowej konstrukcji, dzięki której zbędna jest pokrywa komory dachu. Wnętrze jest przestronniejsze i wiernie oddaje nową linię stylistyki z wznoszącą się konsolą środkową, wzorowaną na Carrerze GT, która poprawia ergonomię we wszystkich modelach Porsche.

Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem

Nowa generacja sportowego Porsche zadebiutuje w klasycznym dla tej marki duecie: Boxster i Boxster S. Obie wersje napędzane są sześciocylindrowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

Ich efektywność została poprawiona dzięki rekuperacji energii, która wykorzystywana jest do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej, systemu zarządzania temperaturą oraz funkcji Start/Stop. Nowa jednostka napędowa podstawowej wersji Boxstera o pojemności 2,7 litra rozwija moc 265 KM (195 kW), czyli o dziesięć KM więcej, niż poprzedni wariant o większej pojemności skokowej. Nowy silnik pod względem technicznym bazuje na 3,4-litrowym silniku Boxstera S. Model S rozwija moc 315 KM (232 kW), zatem o pięć KM więcej, niż dotychczas. Oba modele wyposażone są seryjnie w manualną, sześciobiegową przekładnię. Na życzenie dostępna jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK). Z PDK oba sportowe auta uzyskują swoje najlepsze wyniki pod względem zużycia paliwa i przyspieszenia: Porsche Boxster spala 7,7 l/100 km, Boxster S – 8,0 l/100 km. Boxster z PDK przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,7 sek., Boxster S potrzebuje na takie przyspieszenie zaledwie 5,0 s.

Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem Porsche Boxster (2012) z centralnie umieszczonym silnikiem  

Dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy, Porsche oferuje jako opcję dla Boxstera pakiet Sport Chrono, obejmujący pierwszy raz także dynamiczne zawieszenie silnika. Nowością dla Boxstera jest Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą poprzeczną tylnej osi.

Nowy Boxster zostanie wprowadzony do sprzedaży 14 kwietnia 2012 r.

Cena podstawowa auta w Polsce wyniesie 57 650 Euro za Boxstera i 70 375 Euro za Boxstera S (w tym 23 proc. podatku VAT).

źródło: KPI

Leave A Comment