Pierwsze testy Astry GTC w Polsce

26 stycznia grupa dziennikarzy motoryzacyjnych i lifestylowych zaproszonych przez przedstawicieli General Motors Polska miała okazję zapoznać się i usiąść za kierownicą nowych Opli Astra GTC.

Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce

Do dyspozycji było siedem aut w wersji Sport, którymi goście pokonali około 120-to kilometrową trasę . Prowadziła ona z warszawskiej Galerii Mokotów, gdzie nastąpiło spotkanie z szefem sprzedaży Opla w Polsce i rozdysponowanie samochodów, do uroczego Pałacu Odrowążów w Chlewiskach (powiat Szydłowiec) gdzie w restauracji Manor House odbyła się druga część spotkania i wymiana poglądów kierowców. Kolejne 120 kilometrów drogi powrotnej załogi pokonały innymi egzemplarzami, żeby porównać prowadzenie aut z silnikami diesla i benzynowymi. Malownicze krajobrazy przykrytego śniegiem Mazowsza uprzyjemniły podróż, ale niestety śliskie drogi nie pozwoliły na pełne wykorzystanie mocy testowanych Opli.

Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce

Wszystkie auta dysponowały bardzo bogatym wyposażeniem i najmocniejszymi dostępnymi silnikami – 165-konnym dieslem 2.0 CDTI oraz benzynowym 1.6 litra z turbo o mocy 180 KM. Nowoczesne zawieszenie FlexRide adaptujące się do warunków drogowych, system zapobiegania kolizjom OpelEye z funkcją rozpoznawania znaków i pilnowania pasa ruchu, system Start/Stop zmniejszający zużycie paliwa podczas postoju i doskonałe sportowe fotele pokryte skórą to elementy, które można było sprawdzić w praktyce i docenić ich skuteczność.

Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce

Inżynierowie Opla wykonali świetną pracę, której efektem jest szybki, ładny i funkcjonalny 3-drzwiowy kompakt o sportowym charakterze coupe. Astra GTC dysponuje bagażnikiem o pojemności 370 litrów, który po złożeniu kanapy można powiększyć do 1165 litrów. Miejsca w kabinie jest pod dostatkiem dla pasażerów jadących z przodu, z tyłu jednak także bez większych wyrzeczeń mogą podróżować dwie osoby.

Model ten dość niepostrzeżenie pojawił się w krajowych salonach na początku grudnia 2011 roku i jest dostępny „od ręki” dla potencjalnych klientów. Produkowane w Polsce auto jest sprzedawane w dwóch wersjach wyposażenia – Enjoy i Sport. Już w tańszej wersji Enjoy klient znajdzie w standardzie przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, klimatyzację, ESP, radio z MP3 i 17-calowe felgi aluminiowe. Gama silników obejmuje trzy jednostki benzynowe:

– 1.4 turbo 120 KM
– 1.4 turbo 140 KM
– 1.6 turbo 180 KM

oraz diesla 2.0 CDTI o mocy 165 KM. Jeszcze w tym roku w ofercie pojawi się silnik 1.7 CDTI w dwóch wersjach – 110 KM i 130 KM oraz wyczekiwany wariant OPC z silnikiem o mocy 280 KM, który będzie najmocniejszą i najszybszą Astrą w historii. Wszystkie silniki współpracują z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, ale jeszcze w 2012 roku powinna pojawić się automatyczna skrzynia 6-biegowa dedykowana do najmocniejszego diesla.

Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce Pierwsze testy Astry GTC w Polsce

Za Astrę GTC Enjoy trzeba zapłacić przynajmniej 78600 zł (1.4 120 KM), za Sport 82000 zł (1.4 120 KM). Na auto z silnikiem 1.6 turbo należy wydać około 88 tysięcy złotych a 2.0 CDTI około 97 tysięcy złotych. Prezentowane, bogato wyposażone egzemplarze w wersji Sport kosztowały około 110 tysięcy (benzyna) i 120 tysięcy (diesel). Czy to dużo na kompaktowy, usportowiony samochód, który jednak zaskakuje osiągami i jakością prowadzenia? Klienci odpowiedzą na to pytanie. Opel planuje sprzedaż Astry GTC w Polsce na przynajmniej 500 sztuk rocznie. Trzymamy kciuki…

źródło: wł / Artur Mierzejewski

Leave A Comment