Renault Pulse – indyjski projekt i produkcja

W przeddzień wyścigu o Grand Prix Indii Carlos Tavares, Dyrektor Generalny Renault ds. Operacji Zewnętrznych, zaprezentował po raz pierwszy model Pulse, jak również samochód zapowiadający jego sportową wersję. Pulse, wprowadzany do sprzedaży po modelach Fluence i Koleos, będzie stanowił trzon gamy Renault w Indiach – kraju, gdzie 80% sprzedawanych pojazdów stanowią samochody miejskie. Następnymi modelami, które pojawią się w 2012 roku na tym rynku, będą Duster i samochód o nadwoziu typu hatchback.

Renault Pulse - indyjski projekt i produkcja Renault Pulse - indyjski projekt i produkcja Renault Pulse - indyjski projekt i produkcja Renault Pulse - indyjski projekt i produkcja
Pulse: samochód przeznaczony na rynek w pełni rozkwitu

Pulse jest adresowany do młodych, aktywnych ludzi podnoszących swą pozycję społeczną. Jest to obecnie bardzo silnie rozwijająca się grupa. Sportowa linia nadwozia samochodu, jego zachowanie na drodze oraz wyposażenie takie jak karta pozwalająca na otwieranie drzwi i rozruch silnika bez użycia kluczyka czy składane lusterka wsteczne zapewniają pozycjonowanie tego modelu na najwyższym poziomie segmentu A-B. Jest to idealny samochód przybliżający świat Renault i pozwalający stopniowo poznawać gamę produktów marki. Powinien on zainteresować klientów poszukujących auta o dobrych osiągach, niskim zużyciu paliwa, zapewniającego wygodną jazdę w mieście i poza nim. Ponadto klienci będą mogli skorzystać z oferty gwarancyjnej „4 lata spokoju” oraz z usługi Renault „Complete Care”.

Doświadczenia z Formuły 1 dostępne dla wszystkich

Pulse będzie wyposażony w silnik wysokoprężny 1.5 dCi, najlepiej sprzedający się silnik Renault zarówno w Indiach, jak i na całym świecie. Jest on szczególnie dobrze przystosowany do jazdy miejskiej dzięki bardzo niskiemu zużyciu paliwa – co jest zasadniczym atutem na rynku indyjskim – nie wpływającym przy tym niekorzystnie na komfort prowadzenia samochodu. Sprawność, niezawodność i elastyczna praca tej jednostki nawiązują do zalet silnika RS27 zbudowanego przez zespół Renault Sport F1. Ta wyczynowa konstrukcja umożliwiła stajni wyścigowej Red Bull Racing i Sebastianowi Vettelowi zdobycie mistrzostwa świata konstruktorów i kierowców w Formule 1 FIA. Renault zawsze dążyło do przenoszenia nowych technologii ze sportu wyczynowego do produkcji seryjnej. Dzięki temu prace nad podwyższeniem sprawności energetycznej jednostek napędowych wykorzystywanych
w Formule 1 poprzez ograniczenie oporów tarcia pozwoliły na wprowadzenie ulepszeń w silniku 1.5 dCi.

Pulse: zaprojektowany i wyprodukowany w Indiach

Zaprojektowany w Centrum Designu Renault w Bombaju model Pulse będzie wytwarzany w zakładzie Aliansu w Chennai (dawniej Madras), gdzie produkowane będą również silniki. Zakład ten spełnia wszystkie kryteria jakościowe Aliansu, a wdrożony tam system produkcyjny oparty jest na wiedzy i doświadczeniach zarówno Renault jak i Nissana. Wyroby obu firm mogą być wytwarzane na tej samej linii produkcyjnej. Dzięki wykorzystaniu płyty podłogowej Nissana Micry, Renault ograniczyło koszty i czas opracowania nowego modelu. Pulse jest więc doskonałym przykładem współpracy w ramach Aliansu Renault-Nissan.

Pierwsze zamówienia na Pulse będzie można składać podczas najbliższego Salonu Samochodowego w New Delhi, w styczniu 2012 roku.

źródło: Renault

Leave A Comment