Porsche Panamera GTS – Gran Turismo Sport

Panamera GTS – klasyczne i bezkompromisowe Gran Turismo wyjeżdża z boksu Porsche. Nazwa pojazdu mówi sama za siebie: GTS to Gran Turismo Sport, a oznaczenie to, od czasów legendarnego 904 Carrera GTS z 1963 roku, jest symbolem osiągów jezdnych na najwyższym poziomie.

Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport

Najważniejsze modyfikacje techniczne, dzięki którym ta wersja Porsche doskonale sprawdza się na torze wyścigowym, to większa moc i wzmocnione hamulce, nadwozie obniżone o dziesięć milimetrów i sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM, a wszystko to bez ograniczeń w przydatności do codziennej eksploatacji. Najbardziej sportowa ze wszystkich wersji Panamery już z daleka uprzedza o swoich możliwościach, zaznaczając swoją obecność niepowtarzalnym brzmieniem silnika.

Panamerę GTS można łatwo rozpoznać po charakterystycznych elementach stylistycznych z przodu, po bokach i z tyłu nadwozia podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem. Także wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, sportową kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką GTS ze skóry i Alcantary jest konsekwentnie dopasowane do sportowego charakteru całego samochodu.

Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport Porsche Panamera GTS - Gran Turismo Sport

W nowej Panamerze GTS zastosowany został zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM (316 kW) przy 6700 obr./min., mocniejszy o 30 KM (22 kW) od silnika Panamery S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy – z 500 Nm do 520 Nm.

Moc silnika na wszystkie cztery koła (PTM), bez przerywania siły ciągu, przenosi dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK). Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.

Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu NEFZ wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia zaledwie 10,7 l/100 km. Uwzględniając te osiągi, Panamera GTS (podobnie jak i pozostałe modele Porsche) może być, już tradycyjnie, brana za wzór efektywności.

Sportowe cechy nowego Panamera GTS to nie tylko przyspieszenie i prędkość maksymalna, lecz również zawieszenie, które doskonale sprawdza się na torach wyścigowych. W nowym aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i Porsche Active Suspension Management (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów. Nadwozie zostało obniżone o dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny, co ma korzystny wpływ na zwrotność i sportowe zachowanie się Gran Turismo Sport podczas dynamicznej jazdy. Pięciomilimetrowe przekładki dystansowe między kołami a zwrotnicami rozszerzają rozstaw kół tylnej osi poprawiając tym samym stabilność Panamery. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej. Układ hamulcowy sportowego Panamera tworzą doskonałe hamulce stosowane w Panamera Turbo.

Panamera GTS pojawi się na naszym rynku w lutym 2012 r.

źródło: MS

Leave A Comment