Mazda MX-5 Spyder – źródło radości

Zakończone niedawno targi SEMA 2011 były doskonałą okazją dla firm tuningowych do zaprezentowania swoich możliwości. Na wystawie nie brakowało ciekawych projektów przykuwających oko oraz wzbudzających powszechne zainteresowanie, a jednym z nich była Mazda MX-5 Spyder, którą przygotował sam japoński koncern. Przyjrzyjmy się temu projektowi nieco bliżej…

Mazda MX-5 Spyder - źródło radości Mazda MX-5 Spyder - źródło radości Mazda MX-5 Spyder - źródło radości Mazda MX-5 Spyder - źródło radości

Prezentowany samochód to jedynie concept, ale nie można się oprzeć wrażeniu jakby to był gotowy do produkcji model. Auto otrzymało przeprojektowany nieco przód, nowe progi, biały lakier nadwozia oraz 17-calowe obręcze. Punktem kulminacyjnym całego designu okazał się jednak czerwony, brezentowy dach naciągnięty „na głowę” opisywanego „Japończyka”. We wnętrzu zaś znalazły swoje miejsce czarna, skórzana tapicerka wzbogacona o zamsz oraz nowe dywaniki.

Mazda MX-5 Spyder - źródło radości Mazda MX-5 Spyder - źródło radości Mazda MX-5 Spyder - źródło radości Mazda MX-5 Spyder - źródło radości

Drobne modyfikacje nie ominęły również jednostki napędowej tytułowego bohatera. Pod maską znalazł się 2-litrowy silnik wykorzystywany w amerykańskiej serii wyścigów Le Mans. Wspomniany motor napędzany jest izobutanolem, jednak producent nie pochwalił się jego osiągami. Oprócz wymienionych już elementów, Mazda otrzymała również litowo-jonowy akumulator, nowy tłumik układu wydechowego, regulowane zawieszenie, skrócony drążek skrzyni biegów oraz hamulce od Brembo.

Pokazana na SEMA MX-5-tka w wersji Spyder jest pojazdem z pewnością nietuzinkowym i zapowiadającym sporo zabawy za kółkiem. Jedna kwestia nie została póki co rozstrzygnięta – czy tak przygotowane auto zobaczymy kiedykolwiek w ruchu publicznym. Mazda na ten temat milczy, a Wy co sądzicie o tym pomyśle?

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment