Porsche podwaja przyjemność jazdy nowym modelem 911 Carrera i dołącza do wersji Coupé także wersję Cabriolet. Zaledwie kilka miesięcy po debiucie nowej generacji tego klasyka wśród samochodów sportowych, w marcu 2012 pojawią się modele 911 Carrera i 911 Carrera S z otwartym nadwoziem, utrzymane w stylistyce nowej dziewięćsetjedenastki.
Zmiany wprowadzone w nowym Coupé z aluminiowo-stalowym nadwoziem, mają swoje odzwierciedlenie także w wersji Cabriolet z całkowicie nowym, wyjątkowym, składanym dachem. Dzięki innowacyjnej konstrukcji, inżynierom Porsche udało się w pełni zachować typowy dla Carrery kontur pojazdu – nawet z zamkniętym dachem Cabriolet wygląda doskonale. Inteligentny i lekki stelaż dachu, wykorzystujący m.in. stopy magnezu, obniża masę samochodu, zwiększa jego dynamikę i komfort oraz redukuje zużycie paliwa. Także w przypadku dziewięćsetjedenastek z otwartym nadwoziem udało się odwrócić tendencję zwiększania masy pojazdu – nowe kabriolety są znacznie lżejsze, niż ich poprzednicy.
Porsche 911 Carrera S CabrioOba nowe warianty Cabriolet posiadają taką samą jednostkę napędową, jak Carrera Coupé. Pod tylną pokrywą 911 Carrera Cabrio pracuje 3,4-litrowy silnik typu bokser o mocy 350 KM (257 kW), którego siła jest przenoszona na tylne koła przez siedmiobiegową przekładnię manualną. Porsche 911 Carrera S z otwartym nadwoziem wyposażona jest natomiast w sześciocylindrowy silnik 3,8 l o mocy 400 KM (294 kW). Tu także seryjnie montowana jest siedmiobiegowa przekładnia manualna. Dziewięćsetjedenastki w wersji Cabrio wyróżniają się spośród konkurencji swoją efektywnością: oba modele zużywają w NEFZ poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dla kabrioletów dostępna jest jako alternatywa dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK), która pozwala na uzyskanie jeszcze niższego zużycia paliwa i lepszego przyspieszenia.
Z dłuższym niż u poprzedniego modelu rozstawem osi, szerszym rozstawem przednich kół i nowym elektromechanicznym systemem wspomagania układu kierowniczego, nowe kabriolety oferują jeszcze bardziej sportowe zachowanie podczas jazdy, większą precyzję i zwrotność. Zależnie od wariantu dostępne są seryjnie (lub jako opcja) kolejne, aktywne systemy dodatkowo poprawiające dynamikę jazdy.
Nowa Carrera Cabriolet pojawi się w Polsce 3 marca 2012 roku. Ceny 911 Carrera Cabriolet o mocy 350 KM (257 kW) rozpoczynają się od 119 082 euro; wersja podstawowa Carrera S Cabriolet o mocy 400 KM (294 kW) będzie kosztować 136 001 euro (cena obejmuje 23 proc. VAT).
źródło: MS