Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio

Porsche podwaja przyjemność jazdy nowym modelem 911 Carrera i dołącza do wersji Coupé także wersję Cabriolet. Zaledwie kilka miesięcy po debiucie nowej generacji tego klasyka wśród samochodów sportowych, w marcu 2012 pojawią się modele 911 Carrera i 911 Carrera S z otwartym nadwoziem, utrzymane w stylistyce nowej dziewięćsetjedenastki.

Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio

Zmiany wprowadzone w nowym Coupé z aluminiowo-stalowym nadwoziem, mają swoje odzwierciedlenie także w wersji Cabriolet z całkowicie nowym, wyjątkowym, składanym dachem. Dzięki innowacyjnej konstrukcji, inżynierom Porsche udało się w pełni zachować typowy dla Carrery kontur pojazdu – nawet z zamkniętym dachem Cabriolet wygląda doskonale. Inteligentny i lekki stelaż dachu, wykorzystujący m.in. stopy magnezu, obniża masę samochodu, zwiększa jego dynamikę i komfort oraz redukuje zużycie paliwa. Także w przypadku dziewięćsetjedenastek z otwartym nadwoziem udało się odwrócić tendencję zwiększania masy pojazdu – nowe kabriolety są znacznie lżejsze, niż ich poprzednicy.

Porsche 911 Carrera S Cabrio
Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio

Oba nowe warianty Cabriolet posiadają taką samą jednostkę napędową, jak Carrera Coupé. Pod tylną pokrywą 911 Carrera Cabrio pracuje 3,4-litrowy silnik typu bokser o mocy 350 KM (257 kW), którego siła jest przenoszona na tylne koła przez siedmiobiegową przekładnię manualną. Porsche 911 Carrera S z otwartym nadwoziem wyposażona jest natomiast w sześciocylindrowy silnik 3,8 l o mocy 400 KM (294 kW). Tu także seryjnie montowana jest siedmiobiegowa przekładnia manualna. Dziewięćsetjedenastki w wersji Cabrio wyróżniają się spośród konkurencji swoją efektywnością: oba modele zużywają w NEFZ poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dla kabrioletów dostępna jest jako alternatywa dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK), która pozwala na uzyskanie jeszcze niższego zużycia paliwa i lepszego przyspieszenia.

Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio Debiut Porsche 911 Carrera Cabrio

Z dłuższym niż u poprzedniego modelu rozstawem osi, szerszym rozstawem przednich kół i nowym elektromechanicznym systemem wspomagania układu kierowniczego, nowe kabriolety oferują jeszcze bardziej sportowe zachowanie podczas jazdy, większą precyzję i zwrotność. Zależnie od wariantu dostępne są seryjnie (lub jako opcja) kolejne, aktywne systemy dodatkowo poprawiające dynamikę jazdy.

Nowa Carrera Cabriolet pojawi się w Polsce 3 marca 2012 roku. Ceny 911 Carrera Cabriolet o mocy 350 KM (257 kW) rozpoczynają się od 119 082 euro; wersja podstawowa Carrera S Cabriolet o mocy 400 KM (294 kW) będzie kosztować 136 001 euro (cena obejmuje 23 proc. VAT).

źródło: MS

Leave A Comment