Brabus 800 Coupe – szybki luksus

Jedziecie późnym popołudniem przez centrum swojego miasta, stajecie na czerwonym świetle, a obok Was podjeżdża pewien facet w podeszłym wieku za kierownicą najnowszego Mercedesa CL. Co wtedy myślicie? Nachodzą Was pozytywne refleksje i jesteście pełni podziwu, że ów mężczyzna dorobił się tak drogiego samochodu czy raczej zaczynacie wyklinać, by potwierdzić teorię, że takie osoby to nadęte i zapatrzone w siebie „bufony”? Ciekawe co byście pomyśleli na widok tego samochodu…

Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus

Nadworny tuner Mercedesa – firma Brabus, wzięła mianowicie na warsztat model CL 600 i nadała mu mocno indywidualny charakter. Z zewnątrz auto wyróżnia się białym lakierem nadwozia, nowym pakietem ospojlerowania oraz potężnymi, 21-calowymi alufelgami. Całość dopełniają umieszczone z tyłu cztery „kominy”, które zapowiadają naprawdę solidną dawkę mocy pod maską, ale po kolei. Wnętrze prezentowanego Mercedesa to czysty luksus wzbogacony o delikatne akcenty sportowe. Na pokładzie odnajdziemy mianowicie tapicerkę z wysokogatunkowej skóry, alcantarę, a także wykończenia z włókna węglowego.

Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus

Czas przejść do clou programu czyli jednostki napędowej. Brabus rozwiercił 5.5-litrowy silnik dzięki czemu osiągnięto pojemności 6.3-litra, zmodyfikował turbodoładowanie, cylindry oraz tłoki, by w efekcie osiągnąć ogromną moc 800 KM i 1420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ze względu na trakcję ostatnią z wymienionych wartości ograniczono elektronicznie do 1100 Nm, ale nie ucierpiały na tym wcale osiągi pojazdu.

Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus Brabus 800 Coupe - szybki luksus  

Napęd na tył i 5-biegowy automat pozwalają na sprint do setki w czasie 3,9 sekundy, natomiast do 200 km/h w 10,3 sekundy. Pewnie myślicie, że prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Owszem, macie rację – parametr ten został ograniczony, ale do 350 km/h.

Oprócz tego niemiecki tuner zdecydował się na montaż regulowanego zawieszenia (obniżenie maksymalnie o 25 mm), a także nowego układu hamulcowego (z przodu tarcze mają 405 mm średnicy, a z tyłu 380 mm).

Wracając do początku artykułu – zastanowiliście się jaka byłaby Wasza reakcja na przytoczonego pana w eleganckim CL-u? Cóż, jak powiada stara i mądra prawda – co człowiek to opinia. Widząc na ulicy śnieżnobiałego Brabusa 800 jestem raczej przekonany co do jednej rzeczy – niezależnie czy prowadziłaby go smukła blondynka czy stary i zarośnięty biznesmen, zazdrościlibyśmy im tego wozu jak niczego innego.

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment