XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

W dniach 14 i 15 października na podkieleckim torze wyścigowym w Miedzianej Górze odbyły się kolejne zawody z cyklu Grand Prix Fiat Auto Poland. Po raz 18 na torze spotkali się dziennikarze motoryzacyjni z całej Polski aby rywalizować o nieformalny tytuł najlepszego kierowcy wyścigowego wśród przedstawicieli polskich mediów.

XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

Dwudniowe zawody zostały jak zwykle doskonale zorganizowane, w związku z czym nawet awaria zasilania i kapryśna pogoda nie zepsuła zabawy. Oczywiście konieczność jazdy po mokrym torze oznaczała straty nie do odrobienia (przez co kilku faworytów odczuło gorycz porażki) ale nikt nie rozpaczał licząc na rewanż i równe warunki w przyszłym roku. Próby sportowe pokonywane były Abarthami (135 KM) i Alfami MiTo (155 KM).

XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

W klasyfikacji generalnej najlepsi byli:
1. Robert Bielecki – Engine Of The Year
2. Tomasz Szmandra – Moto Express
3. Robert Magdziak – Cars

Wśród Pań triumfowały:
1. Anna Lubertowicz-Sztorc – Top Class
2. Katarzyna Frendl – Motocaina.pl
3. Anna Juśkiewicz – Polskie Radio Katowice

W klasyfikacji drużynowej zwyciężyły redakcje:
1. Moto Express
2. Moto.pl
3. Cars

Przedstawiciel autowizja.pl, Artur Mierzejewski, w swoim debiucie na torze zajął ostatecznie 26 miejsce (na 63 startujących) będąc niestety ofiarą mokrego asfaltu. Za rok będzie lepiej…

XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

Spotkanie kilkudziesięciu dziennikarzy w jednym miejscu było doskonałą okazją do zaprezentowania nowej Lancii – modelu Voyager. Auto jest owocem współpracy koncernu Fiat z Chryslerem i bazuje na najnowszym Chryslerze Grand Voyager. Zgodnie z polityką firmy Lancia jest kierowana do bardziej wymagających, europejskich klientów, stąd zasadnicze różnice pojawiły się we wnętrzu vana. Plastikowe wykończenie z amerykańskiego bliźniaka zastąpiono szlachetnymi materiałami, które zadowolą każdego.

Wysokiej jakości skórzana tapicerka, zupełnie nowa deska rozdzielcza wykończona drewnem, bogate wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo i komfort podróżujących w połączeniu ze znaną z Chryslera przestronnością wnętrza, systemem aranżacji przestrzeni Stow’N’Go, dają w efekcie niemalże idealne auto wprost stworzone do dalekich podróży dla 7 osób i dużego bagażu.

XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

Pod maską Voyagera znajdą się dwa silniki – benzynowy V6 o pojemności 3.6 litra i mocy 287 KM współpracujący z 6-biegowym automatem i diesel o pojemności 2.8 litra rozwijający moc 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Oba silniki zapewniają niskie zużycie paliwa (odpowiednio 10.8 litra PB95 i 7.9 litra ON na 100 km).

Cena najtańszej Lancii wyniesie około 180 tysięcy złotych.

Podczas konferencji prasowej zapowiedziano także rychły debiut (1 kwartał 2012) nowej Themy opartej na Chryslerze 300C. Wspomniano także o kolejnych modelach koncernu, które mają wejść na rynek w najbliższych latach (m.in. nowy Fiat Panda, Alfa Romeo Gulia i 4C, a także pierwszy w historii Alfy, jeszcze bezimienny SUV).

Pobyt na torze był także świetną okazją do zapoznania się z najciekawszymi modelami koncernu, m.in. nowym Jeepem Compassem, Fiatem 500 by Gucci oraz 500 Abarth Esseesse.

Zakończenie zawodów stało się także okazją do ogłoszenia wspólnych, zaskakujących planów Auto Klubu Dziennikarzy Polskich i Auto Klubu Dziennikarzy Litewskich, którzy zamierzają w maju-czerwcu 2012 roku zorganizować międzynarodowy rajd dla dziennikarzy na trasie Wilno – Warszawa, który ma się stać coroczną imprezą cykliczną. Nie możemy się doczekać zaproszenia, zarówno na rajd jak też na kolejne Grand Prix Fiata.

źródło: wł

Leave A Comment