Fiat chce skorzystać na kryzysie

Kryzys gospodarczy bardzo często inicjuje szereg zmian rynkowych. Fiat mimo spadku liczby zamówień nie załamuje rąk i poszukuje nowych sposobów na rozwój firmy. Szefowie koncernu postrzegają niepewną sytuację ekonomiczną jako swego rodzaju okazję.


Kryzys to doskonały moment, by przyjrzeć się priorytetom i chwycić nadarzające się okazje” – mówi John Elkann, prezes Fiata. „Tak było na przełomie 2008 i 2009 z Chryslerem” – dodaje.

Wypowiedź Elkanna wpisuje się w nowy trend, który od jakiegoś czasu obowiązuje na rynku. Kryzys, w kolejnych swoich odsłonach, wymusił na wielu firmach i koncernach nowe podejście. Zamiast załamywać ręce, szefowie zmuszają swoich analityków do poszukiwania oszczędności i wykorzystywania niestabilnej sytuacji ekonomicznej do realizacji korzystnych transakcji. Całość z założenia ma doprowadzić do uzyskania przewagi rynkowej.

Fiat mimo swoich deklaracji sam zmaga się ze skutkami kryzysu. We wrześniu udział koncernu w rynku europejskim spadł do poziomu 7,3%, w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem, który wynosił 8,2%. Powodem tej sytuacji jest zmniejszona liczba zamówień. Firma nie podjęła również ostatecznej decyzji w sprawie wykorzystania fabryki Mirafiori. Mimo to Elkann twierdzi, iż Fiat jest gotowy wykorzystać każdą nową okazję.

źródło: AN / MT

Leave A Comment