Chevrolet Camaro ZL1 na Nurburgring

Chevrolet Camaro ZL1 2012 pokonał pełne okrążenie toru Nurburgring w czasie 7:41.27. To o blisko 40 sekund szybciej, niż Camaro SS testowane na legendarnym torze w Niemczech w 2009 roku.

Chevrolet Camaro ZL1 na Nurburgring Chevrolet Camaro ZL1 na Nurburgring Chevrolet Camaro ZL1 na Nurburgring Chevrolet Camaro ZL1 na Nurburgring

Północna pętla Nordschleife mierzy 20,8 km długości, składa się z około 154 zakrętów i jest uważana za najbardziej wymagającą trasę na świecie.

Camaro ZL1 wykorzystane w teście to seryjny model, którego nie poddano żadnym modyfikacjom. Za kierownicą samochodu zasiadł Aaron Link, inżynier ds. osiągów Camaro, uzyskując czas okrążenia 7:41.27 ze startu lotnego.

„Nurburgring jest wyjątkowym torem w skali światowej”, powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. „Każde okrążenie to mieszanka szybkich prostych, pochylonych zakrętów, ostrych nawrotów i stromych podjazdów. Kluczem do sukcesu na torze jest samochód, który odznacza się doskonałymi osiągami w każdym aspekcie – włączając w to przyspieszenie, hamowanie i przyczepność. Pokonanie granicy ośmiu minut na jedno okrążenie w seryjnym samochodzie typu 2+2 jest niesamowitym osiągnięciem, które dowodzi, iż Camaro LZ1 będzie gotowe do podjęcia każdej próby sprawnościowej na torze wyścigowym zaraz po wyjeździe z salonu”.

Camaro ZL1 powstało na bazie wersji Camaro SS poprzez modyfikację ponad 30 procent konstrukcji. Samochód wejdzie do sprzedaży w USA w pierwszym kwartale 2012 roku.

Camaro ZL1 jest wyposażone w doładowany silnik „LSA” o pojemności 6,2 litra, mocy 580 koni mechanicznych (432 kW) – mierzonej zgodnie z protokołem SAE – i maksymalnym momencie obrotowym 754 Nm (556 lb.-ft). Wszystko to czyni z niego najmocniejsze seryjne Camaro w historii. Moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej lub automatycznej.

Doskonałe osiągi modelu ZL1 to także zasługa wyjątkowych technologii, zastosowanych w konstrukcji samochodu, takich jak układ zawieszenia z systemem magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride) trzeciej generacji oraz system Performance Traction Management.

Dodatkowe elementy rodem z toru wyścigowego, wchodzące w skład wyposażenia standardowego modelu Camaro LZ1, to układy chłodzenia silnika, przekładni i tylnego mechanizmu różnicowego, kanały chłodzące hamulce Brembo oraz układ paliwowy o wysokich osiągach, który dostarcza paliwo do silnika LSA w każdych, nawet najbardziej wymagających warunkach podczas wyczynowej jazdy.

„Model ZL1 prezentuje na torze Nurburgring wszystkie swoje możliwości”, powiedział Link. „Jednym z najlepszych momentów jest przejazd przez sekcję ‘Fuchsröhre’ czyli ‘lisią norę’. ZL1 przyspiesza w zawrotnym tempie w tunelu stworzonym przez rosnące nieopodal drzewa i wjeżdża w szeroki lewy zakręt z pedałem przyspieszenia w podłodze na piątym biegu. Pokonanie zakrętu z prędkością ponad 250 km/h bez ‘odpuszczenia’ przepustnicy wymaga samochodu o przewidywalnym zachowaniu i właściwościach jezdnych dających poczucie całkowitego panowania nad pojazdem – ZL1 spisał się w tym przypadku rewelacyjnie”.

źródło: Chevrolet / Moto Target

Leave A Comment