Subaru XV – „terenowa” Impreza

Salon samochodowy we Frankfurcie rozpoczął się na dobre. Wszystkie marki prężnie reklamują najnowsze modele i z dumą prezentują efekty swojej długoterminowej pracy. Jednak nie tylko stoisko Volkswagena, Audi, BMW czy Porsche będzie oblegane. Subaru przywiozło do Niemiec najnowszy model XV, czyli po prostu podniesioną nieco Imprezę.

Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza

Z zewnątrz samochód idealnie wpasowuje się w obecną stylistykę marki. Przód to oczywiście dynamiczne reflektory świetnie współgrające z dosyć wąskim grillem i właściwie ta część nadwozia najbardziej przykuwa uwagę. Linia boczna i tył, to niestety wizerunek standardowego oraz nudnego do bólu hatchbacka. No ale przecież w Subaru nie design się liczy, a układ napędowy i to jak auto jeździ, ale po kolei…

Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza

Producent zapowiada, że wnętrze XV jest bardzo przestronne, zarówno z przodu jak i z tyłu. Samochód ma podobno deklasować swoich segmentowych rywali pod względem ilości miejsca w środku, ale o tym przekonamy się dopiero za jakiś czas. Fakt faktem złożone przez koncern obietnice zapowiadają również dobrej jakości materiały wykończeniowe oraz bogate wyposażenie. W standardzie znajdziemy m.in. multifunkcyjny ekran MFD, skórzaną tapicerkę, kierownicę i mieszek zmiany biegów czy też aluminiowe wstawki. Za dopłatą będzie można nabyć np. 4,3-calowy, dotykowy ekran LCD.

Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza Subaru XV - „terenowa” Impreza

Pod maską koncern przewiduje trzy silniki: dwa benzynowe oraz jednego diesla. Jeśli chodzi o jednostki zasilane etyliną, to do wyboru będzie motor o pojemności 1.6-litra oraz 2 litrów, natomiast wspomniany „ropniak” legitymuje się także pojemnością 2 litrów i według producenta, ma to być doskonałe połączenie osiągów ze stosunkowo niskim zużyciem paliwa.

Wszystkie silniki zostaną połączone oczywiście z symetrycznym napędem na wszystkie koła, a także 5- lub 6-biegową skrzynią manualną. W opcji dostępna będzie również automatyczna przekładania Lineartronic ze sterowanym przez kierowcę napędem na obie osie przekazującym w większości przypadków moc w stosunku 60:40.

Subaru Impreza XV w naszych testach !

W gamie Subaru mamy obecnie Forestera, Outbacka, Legacy, Legacy Kombi oraz Imprezę w różnych wersjach. Tytułowy XV prawdopodobnie wejdzie do produkcji seryjnej i co by nie mówić, będzie pełnił rolę podniesionego hatchbacka. Pomysł ciekawy, pytanie tylko – czy japoński koncern naprawdę potrzebuje taki samochód?

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment