Porsche 911 GT3 R – nacisk na sport

Zbudowanie sportowego samochodu na tor nie jest łatwym zadaniem. Wiedzą o tym doskonale wyścigowe teamy i ich konstruktorzy, do których z pewnością zalicza się Porsche. Niemiecka marka od lat wystawia w różnych kategoriach swoje bolidy i walczy z rywalami o najwyższe laury. Na sezon 2012 inżynierowie ze Stuttgartu przygotowali zmodernizowane nieco 911 GT3 R.

Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport

Wspomniana wyścigówka zajmuje w palecie producenta miejsce między modelem 911 GT3 Cup, a hardcorowym 911 GT3 RSR, które nieustannie bierze udział w zmaganiach klasy GT2.

Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport Porsche 911 GT3 R - nacisk na sport  

Z zewnątrz samochód praktycznie w ogóle się nie zmienił, bo i po co modyfikować coś niemalże idealnego i maksymalnie dopracowanego? Inżynierowie Porsche postanowili jednak popracować nieco nad siłą napędową prezentowanego „Niemca”.

Ich starania poskutkowały dodatkowymi 20 KM i teraz 4-litrowa jednostka ma ich aż 500. Silnik połączono z 6-stopniową przekładnią, która otrzymała poprawioną elektronikę, a poszczególne biegi można zmieniać za pośrednictwem łopatek przy kierownicy. Oprócz tego GT3 R dysponuje teraz miękkim stabilizatorem z przodu, który ogranicza podsterowność.

Tytułowy bohater jest bezkompromisowy, ultrasportowy i ostry jak brzytwa. To dobra wiadomość, bo w świecie wyścigów samochodowych te cechy grają pierwszoplanową rolę. A jaka jest cena świetnych osiągów oraz emocji w niemieckim wydaniu? By stać się posiadaczem tego „wariata”, potencjalny nabywca musi przygotować minimum 304 500 euro, ale myślę, że prezentowane Porsche jest tego warte.

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment