Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie

Jednym z najważniejszych wydarzeń IAA 2011 jest premiera nowej Hondy Civic, która w przeciwieństwie do modelu poprzedniej generacji oferowana będzie w sprzedaży wyłącznie w wersji 5-drzwiowej.

Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie

Prace nad nową wersją modelu Civic trwały cztery lata. Niemal wszystkie podzespoły zostały stworzone od podstaw lub gruntownie zmodyfikowane, ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji zawieszenia, co wiąże się ze znaczna poprawą charakterystyki prowadzenia oraz właściwości jezdnych.

Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie

Inspiracją dla członków zespołu pracującego nad nowym samochodem był samolot skonstruowany w formie latającego skrzydła, łączącej kadłub, płaty nośne i silniki w jedną spójną aerodynamicznie formę. Linie nadwozia poprowadzono więc bez wyraźnego wydzielania poszczególnych powierzchni, ze zderzakami i błotnikami wtapiającymi się w bryłę auta. Nową jakość zyskały również elementy wykończenia wnętrza, dzięki czemu kabina nowego Civica prezentuje się teraz jeszcze okazalej.

Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie Nowa Honda Civic debiutuje we Frankfurcie

Nowy Civic będzie dostępny z trzema silnikami: benzynowymi jednostkami o pojemnościach 1,4 l oraz 1,8 l, a także z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l. Jednostka wysokoprężna emituje jedynie 110 g/km przy mocy 150 KM oraz momencie obrotowym o wartości 350 Nm Wszystkie silniki będą łączone z sześciostopniowymi przekładniami manualnymi, zaawansowanym systemem ECO Assist pomagającym w obniżaniu spalania oraz z układem Idle Stop wyłączającym silnik na biegu jałowym. Zastosowano także układ wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Start Assist. Dla silnika benzynowego 1,8 l specjalnie opracowano pięciobiegową przekładnię automatyczną.

Głównym celem przy opracowywaniu jednostek i przekładni było uzyskanie dobrych osiągów, przy zapewnieniu maksymalnej rzeczywistej efektywności silników, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji samochodu.

W salonach sprzedaży nowy model pojawi się na początku 2012 roku.

źródło: Honda / Moto Target

Leave A Comment