Skoda Octavia RS bije rekord prędkości w Bonneville

Octavia RS dołączyła do legendarnego klubu pojazdów Bonneville, które zdołały złamać barierę prędkości 325 km/h.

Skoda Octavia RS bije rekord prędkości w Bonneville Skoda Octavia RS bije rekord prędkości w Bonneville

Niemal 600-konny „bolid”, zbudowany po to, by uczcić dziesiątą rocznicę pojawienia się logo RS – w minioną niedzielę zdołał przekroczyć tę magiczną granicę prędkości, i to cztery dni wcześniej, niż planowano. W ten sposób Octavia w wersji RS Bonneville Special, stała się najszybszą ŠKODĄ świata.

Do Salt Lake City przybyła techniczna drużyna ze ŠKODA UK, która przez długie miesiące przygotowywała samochód do występu na Bonneville Speed Week. W środowisku, gdzie najważniejsze są konie mechaniczne, samochód przeszedł bardzo rygorystyczne badania. Wysiłek się opłacił: prowadzona przez dziennikarza Richarda Meadena, Octavia zaprezentowała swój potencjał już w niedzielę (14. sierpnia), rozpędzając się do 307 km/h. Następnego dnia pokonała granicę 325 km/h.

Robert Hazelwood, Szef ŠKODY UK, powiedział: „Miesiące rygorystycznych planów, przygotowań, testów pokazały, że było warto. O godzinie 13:24 w poniedziałek, 15. sierpnia, Octavia RS pokonała magiczną granicę 325 km/h. Cała drużyna wykonała niesamowitą pracę. To szalenie emocjonujący punkt zwrotny w historii naszej marki i doskonała okazja do tego, by świętować dziesięciolecie pojawienia się pierwszego samochodu oznaczonego logo RS, a dodatkowo, to wspaniały moment na uczczenie 110-lecia obecności ŠKODY w sportach motorowych”.

Na wysokości ponad 1000 m n.p.m., na której odbywała się próba bicia rekordu, dynamometr wskazywał moc pojazdu wynoszącą 550 KM.

Podobnie, jak produkowana seryjnie Octavia, model wyposażono w dwulitrowy silnik benzynowy TSI, w którym tradycyjne doładowanie zastąpiono bardziej zaawansowanym urządzeniem, bazującym na częściach firmy Garret. Octavia RS Bonneville Special to samochód, który przeszedł liczne modyfikacje mające na celu poprawę aerodynamiki i osiągów, między innymi obniżono jego prześwit o niemal 80 mm.

źródło: Skoda

Leave A Comment