Seat Exeo jest obecny na rynku od 2008 roku. Auto występuje zarówno w wersji sedan jak i kombi, i choć od czasu wprowadzenia samochodu do salonów upłynęły już 3 lata, statystyki jego sprzedaży nie przedstawiają się zbyt kolorowo. Dlaczego?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Powodów może być wiele, ale głównym jest myślę fakt, iż opisywane Exeo to nic innego jak Audi A4 B6 w innym przebraniu. Czas przypomnieć światu o swojej limuzynie klasy średniej i Seat zafundował jej właśnie facelifting.
![]() |
![]() |
![]() |
Tak naprawdę zmian jest niewiele, można powiedzieć, że to jedynie kosmetyka. Z zewnątrz „Hiszpan” otrzymał nowy grill o fakturze plastra miodu, nowe wzory aluminiowych obręczy oraz zmienione reflektory z wbudowanymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Podobieństwo do Audi jest zatem wyraźnie widoczne. We wnętrzu zaś koncern zdecydował się na nową kierownicę oraz dodanie do oferty innych wzorów tapicerek. I to właściwie wszystko jeśli chodzi o design oraz wnętrze.
Pod względem technicznym zdecydowano się na drobną modyfikację silników. Co prawda moc żadnego z nich nie uległa zmianie, ale jednostki TDI mogą się teraz pochwalić niższą o 7 g/km emisją dwutlenku węgla. Ponadto w każdej odmianie montowany będzie seryjnie system Start-Stop.
Exeo 1.8T i Exeo ST 2.0 TSI w naszych testach ! |
Niby wszystko ładnie, schludnie i z głową, ale nasuwa się podstawowe pytanie – czy Exeo zachowało choć odrobinę swojego charakteru? W większości jest to technologia Volkswagena, z wnętrzem od Audi i jedynie karoserią Seata, pytanie dlaczego? Czyżby firma chciała tak drastycznie oszczędzić, a może po prostu „sportowemu” oddziałowi VAG brakuje pomysłów na nowe modele? Tak naprawdę nie wiadomo co się dzieje z tą marką i co będzie dalej, ale patrząc nieco wstecz trzymamy kciuki za Hiszpanów, bo nieraz udowodnili już, że potrafią zrobić prawdziwe, dynamiczne i przede wszystkim swoje auto.
źródło: wł / Patryk Rudnicki