Nowy Lexus GS – ku doskonałości

Lexus GS to luksusowa i komfortowa limuzyna, która kusi bogatym wyposażeniem, świetnym wykonaniem i świadomością posiadania prawdziwej salonki na kołach. Dotychczasowy model zbierał bardzo pochlebne opinie podczas różnorakich testów oraz od swoich szczęśliwych posiadaczy, których na niego stać. Czy tak będzie z nowym wcieleniem GS-a?

Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości

Auto ma ku temu ogromne predyspozycje. Design to jak zawsze kwestia gustu, ale wygląd nowego GS-a jest zupełnie inny niż poprzednika. Podwójne reflektory z przodu zastąpił jednolity klosz z diodami do jazdy dziennej oraz biksenonowymi reflektorami, natomiast cechą charakterystyczną stał się duży grill w kształcie rombu, który ma być teraz wyróżnikiem każdego nowego modelu Lexusa. Z tyłu także zauważyć można jednolity klosz z diodowymi lampami, natomiast całość prezentuje się bardzo dynamicznie i elegancko zarazem.

Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości

We wnętrzu ugoszczą nas oczywiście materiały najwyższej próby w postaci wysokogatunkowej skóry oraz aluminium. Samochód został bardzo bogato wyposażony. Na pokładzie znajdziemy m.in. telefon, skórzane wykończenia kierownicy, foteli, mieszka skrzyni biegów i deski rozdzielczej, a także umieszczony na szczycie tejże deski ciekłokrystaliczny ekran oferujący m.in. odtwarzanie multimediów a nawet podłączenie do Internetu. Poszczególnymi opcjami sterujemy za pośrednictwem joysticka w dolnej części konsoli środkowej. Jeśli nie wystarczy nam „zwykły” zestaw audio, zawsze jest możliwość zamówienia najwyższej jakości sprzętu audiofilskiego sygnowanego przez firmę Mark Levinson.

Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości

Nowego Lexusa GS napędzała będzie benzynowa jednostka V6 o pojemności 3.5-litra i mocy 306 KM, która gwarantuje przyspieszenie do 96 km/h w 5,7 sekundy. W przyszłości Lexus planuje wprowadzić benzynowy silnik 2.5 l oraz jednostkę hybrydową.

Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości Nowy Lexus GS - ku doskonałości

Napęd jest przenoszony na koła tylne lub (opcjonalnie) na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów (w tym drugim przypadku siłę napędu można dozować w stosunku 50/50 lub 30/70). Ponadto kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy zawieszenia: ECO (nastawiony na największy komfort), Sport S (utwardza zawieszenie, a kolorystyka zegarów zmienia się z niebieskiej na czerwoną), a także Sport + (twarde zawieszenie z odłączoną kontrolą trakcji).

Zobacz nasze testy: Lexus GS 300, Lexus GS 460 i Lexus GS 450h

W natłoku tych wszystkich systemów oraz najnowszej technologii, standardowe 17-calowe, aluminiowe felgi wydają się być oczywistością (możliwość domówienia 18- lub 19-calowych). Nowy GS zostanie oficjalnie pokazany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Jak widać, „Japończyk” łączy w sobie zarówno najwyższych lotów luksus, jak i pewne doznania sportowe. Pojazd bez wad? Pewnie tak, ale przyszłość pokaże czy cena nie zepsuje naszego entuzjazmu…

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment