BMW i8 – „zielone” coupe

Obok zaprezentowanego niedawno na naszych łamach modelu i3, BMW przedstawia drugi samochód z ekologicznej rodziny „i”, a jest nim sportowe i zadziornie wyglądające i8. Producent nie ukrywa, że wzorem do stworzenia tego wozu było pokazane w 2009 roku we Frankfurcie koncepcyjne Vision Efficient Dynamics.

BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe

Auto zostało stworzone w oparciu o koncepcję Life Drive, co oznacza, że środek wykonano przy użyciu włókna węglowego wzmacnianego kompozytem CFRP, natomiast nadwozie zbudowano z aluminium. Masa pojazdu to niecałe 1500 kg, co zaś można powiedzieć o jego designie? i8 wygląda dynamicznie, zadziornie, ale też i dosyć futurystycznie, a to dlatego, że póki co pojazd jest w fazie prototypu.

BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe

Wersję produkcyjną powinniśmy ujrzeć w 2013 roku. Opisywane BMW ma sporo przeszklonych powierzchni (w tym także unoszone do góry drzwi), ale ile pozostanie z tego w odmianie na zwykłe drogi – przekonamy się za jakiś czas.

BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe BMW i8 - „zielone” coupe

BMW i8 ma 4632 mm długości, 1955 szerokości i 1280 wysokości, natomiast rozstaw osi to 2,8 m. Co znalazło się pod maską? Bawarskie coupe w odróżnieniu od modelu i3 nie jest samochodem elektrycznym, a hybrydowym. Jego napęd składa się z benzynowego silnika o pojemności 1.5-litra, który umieszczono z tyłu. Jego moc to 220 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z przodu zaś swoje miejsce znalazł elektryczny agregat dysponujący powerem o wartości 131 KM i 250 Nm. Taki zestaw gwarantuje przyspieszenie do pierwszej setki w 4,6 s, a prędkość maksymalną ustalono na 250 km/h. Ponadto producent podaje, że średnie spalanie ma wynosić jedynie 2,7 l/100 km, a na samym silniku elektrycznym auto przejedzie maksymalnie 35 km.

Oprócz modeli i3 oraz i8, BMW zapowiada kolejne dwa samochody z przydomkiem i, a mianowicie i4, a także i5. Ten pierwszy miałby być zbudowanym na podzespołach i3 coupe, które byłoby najtańszym autem w rodzinie. Pod maską ma pracować ten sam silnik co w modelu i3. Jeśli chodzi o i5 to ma to być sedan zdolny pomieścić na swoim pokładzie 5 osób. I to nie byle jaki sedan, bo zespół napędowy ma odziedziczyć z kolei z mocnego i8. BMW nie podaje na razie kiedy zobaczylibyśmy wspomniane wozy przynajmniej jako concepty, ale jedno jest pewne, marka z Bawarii mocno wzięła sobie do serca bycie „eko”.

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment