Ponad rok po prezentacji koncepcyjnej wersji A8 hybrid podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Audi wprowadza wersję produkcyjną tego modelu, który wejdzie do sprzedaży w 2012 roku.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Audi A8 hybrid zostało wyposażone w dwa silniki: 2.0 TFSI i jednostkę elektryczną. Napęd hybrydowy zbudowany jest w układzie równoległym. Między czterocylindrowym silnikiem benzynowym dysponującym mocą 211 KM i ośmiostopniową skrzynią tiptronic umieszczono mocny silnik elektryczny. Jego moc wynosi 54 KM, a moment obrotowy 210 Nm. Łączna moc systemu to 245 KM, natomiast moment obrotowy wynosi 480 Nm.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nie dziwi zatem fakt, że ta niemała limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 235 km/h. Także pod względem zużycia paliwa konsekwentny „downsizing” w połączeniu z zaletami napędu elektrycznego pokazuje swoje mocne strony. Średnie spalanie utrzymuje się na poziomie poniżej 6,4 litra na 100 km, co oznacza emisję CO2 około 148 g/km.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Samochód może być napędzany tylko silnikiem benzynowym lub tylko silnikiem elektrycznym lub też można łączyć siłę obu tych napędów. W fazach toczenia i hamowania silnik elektryczny pracuje jako generator, zamienia energię kinetyczną na elektryczną i ładuje przy tym akumulator. Napęd hybrydowy pozwala na elektryczną jazdę z prędkością do 100 km/h i pokonanie trzech kilometrów przy stałej prędkości 60 km/h – wystarczająco, aby poruszać się w zatłoczonym, dużym mieście.
Wizualnie, Audi A8 hybrid wyróżnia się 18-calowymi obręczami aluminiowymi w kształcie wirnika turbiny, specjalnymi oznaczeniami zewnętrznymi, ekskluzywnym lakierem nadwozia Arctic Silver oraz dedykowaną wersji hybrid tablicą przyrządów. Ceny modelu zostaną ujawnione podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
źródło: Audi / Moto Target