Chairman W – nowa generacja limuzyny SsangYonga

Nieformalny brat Mercedesa S-klasy, SsangYong Chairman zmienia ubranie. Mimo modyfikacji z wyglądu wciąż pozostaje Mercedesem. Nowemu Chairmanowi nie zaszkodziła by jednak odrobina oryginalności.

Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga

Flagowy model SsangYonga jest następcą znanej od 1997 roku limuzyny Chairman W, która nie cieszyła się nadzwyczajnym powodzeniem na rynku. Teraz ma być inaczej, gdyż nowy model opiera się na klasie S, a nie E jak poprzednik. Jest to w pewnym sensie mimo wszystko „pójście na łatwiznę”, ale cel uświęca środki. Chairman jest narzędziem w walce z Hyundaiem Equus i limuzyną Kii.

Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga Chairman W - nowa generacja limuzyny SsangYonga

Południowokoreańska limuzyna wyjeżdża z fabryki w trzech wersjach silnikowych: 3.2-litrowy silnik w CW600 dostarcza 225 KM, 3.6-litrowy w wersji CW700 dysponuje 250 KM, a najmocniejsza wersja 5000 jest wyposażona w 5-litrowy silnik V8.

Wszystkie warianty są wyposażone w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic pochodzącą od Mercedesa. W wyposażeniu Chairmana znalazł się m.in. rozbudowany system z ekranem dotykowym, zestaw audio-video z 17 głośnikami firmowany przez Harman Kardon i podłokietnik z panelem sterowania urządzeniami.

Limuzyna występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako standard ma długość 5110 mm, a w wersji przedłużonej 5410 mm. W najdroższej odmianie, z maksymalnym wyposażeniu Chairman kosztuje około 105 tysięcy dolarów.

źródło: wł

Leave A Comment